Annons

Köpt några julklappar ännu?

Japp! Listan är avbockad, men det finns mer plats i klädkammaren... (Inga röster)
Nja, några är väl klara, men mycket återstår.
Antal röster: 2 (18%)
Inte en enda, men det löser sig.
Antal röster: 3 (27%)
NEJ! Inga julklappar över min tröskel förrän i december! (Inga röster)
Det brukar faktiskt vara väldigt lugnt i butikerna den 23dje...
Antal röster: 3 (27%)
Va!? Är det jul i år igen...?
Antal röster: 3 (27%)
Antal röster: 11

November 2007 - "Köpt några klappar ännu?"

1
Här kan du lätta ditt hjärta helt anonymt:
Är du en juljunkie som filar på rim redan till midsommar och fyller garderoberna hemma med "hemlisar" direkt efter avslutad kräftskiva?

Eller är det nödlösningar den 23:dje som gäller?



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Nej än har vi inte börjat... personligen så är jag inte så förtjust i julen, men hon jag delar möbler med är totalt "insnöad" på julen dvs det ska pyntas och fejas och klappas o grejas och skinkas o sillas o prinskorvas o glöggas o mera klappar osv ,,, detta elände börjar absolut senast 1:a december... huh..
"Joppe"

3
För en gångs skull har vi börjat (och snart klarat ut) klappbestyren.

Eftersom mina kottar börjar bli självgående och skapat sig bestämda uppfattningar om vad man ska ha och inte ha, är det ganska enkelt.

Dessutom kom jag på en lysande idé häromdagen, eftersom vare sig HSB eller jag tycker om att julpynta.

Vi kommer att ge våra barn förtroendet att sköta julpyntet iår.
De kommer att älska det! Nästa överraskning kommer att bli när de själva kommer att få plocka bort grejorna efter jul :twisted:

Dessutom har vi en pakt med föräldrar och syskon, att inte släpa med och byta pryttlar med varandra, bara för sakens skull.
På det hela taget innebär det att vi kan träffas och njuta av varandras sällskap, äta god mat dricka gott till och bara njuta utan stress.
VågaVägraJulstress
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

4
Brukar ta det i sista stunden ;)
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

5
Alltid alltid alltid massor att göra i våra respektive arbeten inför jul - hinner sällan med ett skvatt hemma förrän "dan före dan", och jag vet inte hur många gånger vi inhandlat hela, absolut hela julen på OBS-Stormarknad kvällen före julafton.
Det är väldigt stilla och rofyllt där sådags...

Ett år var vi så himla fel på det att "sköt" på hela skiten för att få lite julfrid; julstädade och gjorde fint hemma i lugn och ro på julafton, och firade en fin-fin jul på juldagen. Kalaslösning!
Dessutom fick vi en vit jul eftersom det faktiskt kom några korn på Juldagen det året... :roll:
Som väl är har vi inga grannar som kan bekymra sig över vårt
o-ortodoxa julfirande, men även om vi hade haft det så lär vi ha kört vårt race ändå.

Framåt mellandagarna brukar vi vara i fas med oss själva, och nyåret firas alltid på - nyårsafton! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Familjen Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

6
Jag tillhör väl de som bara tycker att julen är för mycket! Kraven på att julen skall vara så "julefrid" trots att alla hysteriskt handlar och handlar och förbereder och förbereder och planerar och planerar är så galet!

Kärnfamiljen klarar sig säkert mycket bättre än om det finns plastmammor, plastpappor, plastmor- och farföräldrar + alla orginalfolks, för alla skall ha påhälsning, ingen får glömmas! Tanken på alla som är ensamma får denna karusell att verka.... ja galen!

Hur många gånger har jag inte tänkt att vad skönt det vore att åka bort från allt (till fjällen kanske och bara vara) men så kommer tankar och funderingar att klart att man måste ställa upp och göra julen som vi alltid gjort.... det heter visst tradition...

För visst är det så att det skönaste med julen börjar sent på julaftonskvällen när man kommer hem eller när alla åkt hem, byter om från "finkläderna" till något mysigt,kanske går ut och förhoppningsvis tittar på en stjärnklar natt och känner att man äntligen är fri från alla krav och vet att juldagen är ledig och skön (om man inte har någon moster, faster eller någon som prompt bestämt att juldagsmiddagen äter vi där....)

Och detta eviga bekymmer: Vad ska vi köpa för julklappar?
För inte är våran dotter bortskämd, hon får bara allt hon pekar på :?

Nu är väl julafton på en måndag.... men de år julafton är på en fredag....hur är det då?

Har ni läst Jonas Gardells "mormor gråter", läsvärt, jag lovar

... sen kommer nästa ångest.... nyår....

Puss och Kram och julefrid åt alla
Diesel-Doris

7
Ähh, fasen är det jul nu igen och jag som trodde jag skulle få komma till Barbados innan jul. :D Nu blir det det Falklandshelvetet i stället... Port Stanly here I come again och några pilsner på the Globe blir det säkert också innan man åker hem. Fasen också :twisted: ( ja inte över ölen altså)
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.