Annons
Annons

2
Bra gjort Kattis!


Den som har ytterligare bilder kan höra av sig till ClasseClas.
Vi väntar in ännu en redogörelse från träffen, och jag själv kommer att lägga upp pristagarna i de olika klasserna.


Dock kan redan nu avslöjas att vi trots lite drop-in och drop-out som mest var 10 Santa Fe på plats samtidigt under träffen - och vi hade skôj!

Det som möjligen ser ut som ett ordinärt fält på Kattis bilder var i det närmaste en mosse, med öppet vatten rinnade tvärs över.

En ungefär 5 cm tunn frusen skorpa var allt som bar bilar, folk och fä - och tog man det inte försiktigt så brast skorpan och - smack så satt man där. Jag vet... :roll:

Cooper och Stefan hade stått för planläggning och arrangemang, men utan funktionärer och winchfordon från Kättilstorps Offroaders så hade vi stått oss slätt - (och varit kvar där än...) Stort tack!



Swedefe


När ni kollat in bilderna som Kattis tagit och lagt upp så sätt gärna av lite tid och kolla runt på hennes hemsida - hon har inget emot lite besök!
www.kattis60.se
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

3
Ja, nog var det en minnesvärd helg.

Detta är nog det roligaste jag gjort med en bil.

Man kan säga att jag, efterhand som modet ökade och gränserna testades "fastnade ordentligt" :oops: för denna bilsport. :oops: :mrgreen:

Som tur är kan jag inte öppna videon av bärgningen. 8)

Ps :!: Undrar hur det skulle se ut med en vinch i fronten på Santan :?:

Det kommer att ta några dagar att sammanställa upplevelserna och smälta bilderna.

Denna aktivitet gav definitivt mersmak!
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

4
En verkligt trevlig dokumentär på Kattis sida, bra jobbat, en för övrigt kul sida att kika runt , rekommenderar ett besök.
Nåt som vore extra kul vore att få lite namn på personerna på bilderna,,, vem e Cooper, Stahl, osv....

Man slås också av att terrängegenskaperna på Santa är betydligt högre än man kanske skulle tro...
"Joppe"

5
Joppe skrev:Nåt som vore extra kul vore att få lite namn på personerna på bilderna,,, vem e Cooper, Stahl, osv....
Då får man allt se till att masa sig iväg till nästa träff!
Det är illa nog att vi syns på bilderna - fy bubblan om det stod vem vi var också... :wink:

Joppe skrev: Man slås också av att terrängegenskaperna på Santa är betydligt högre än man kanske skulle tro...
För att inte tala om vilket dåligt omdöme en del Santa-ägare verkar ha... :roll:



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

föregående

6
Håller helt med Swedefe !! :D :D
Kan vi med detta knep få fler att komma på nästa träff så är det kannon :arrow:

Kanske en ny terräng körning våren 2007 :shock:

Dock HC-träffen i Aug 2006
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

8
Swedefe skrev: Då får man allt se till att masa sig iväg till nästa träff!
Det är illa nog att vi syns på bilderna - fy bubblan om det stod vem vi var också...
:wink:

Det handlar kanske inte om att masa sig nånstans, alla har inte möjlighet !!

Min tanke var bara att det kunde vara kul att få ett ansikte på de personerna som man faktiskt nästan dagligen har en dialog med, och så länge man använder sig av sitt "nickname" så kanske det inte är direkt integritetskränkande. Men ok vill man inte så köper jag det.
"Joppe"

9
"...masa sig iväg" kan möjligen ha varit ett lite klumpigt ordval - men det kommer att bli fler träffar, och förhoppningsvis med större geografisk spridning över landet, i takt med att fler känner sig manade att arrangera något i just sina hemtrakter.

Att arrangera på distans är tungrott som attan, och inte är det enkelt på hemmaplan alla gånger heller...


Själv känner jag en intensiv motvilja över att riskera att figurera på igenkänningsbar bild i media eller ändå värre - ute på nätet.

Kan inte för mitt liv förstå de som låter sitt liv bli allmängods genom att fläka ut sig i dessa bisarra dokusåpor som graserar just nu, men vi är ju inte stöpta i samma form allihopa - som väl är.

Gla' påsk allihopa - linsluser eller ej!


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

10
bäste Swedefe. Släpp det där, vill man inte synas på nätet så slipper ni... som jag sa tidigare så handlade det ju enbart om nickname, ,, jag kan garantera att så mycket mer finns att tillgå på nätet om dig som person om man vill, att synas på bild med nickname är verkligen inte att fläka ut sig i dokusåpa.... men släpp det !!! Jag har det, och kommer i fortsättningen alltid använda solbrillor när jag kör min Santa 8) ...så jag inte fläker ut mig.......
"Joppe"

11
Joppe!

Sanningen är den att vi ser så hemska ut på bilderna att vi inte vill erkänna att det är vi... :oops: Vi förtränger det in i det längsta! :oops: Det är en öppen sida för alla och inte under rubriken som bara är för medlemmar, vem vet om inte nicknamnen till foton skulle dyka upp lättare under sidan för bara medlemmar?

Må gott Joppe!
:wink:
Stahl

12
Swedefe skrev:Bra gjort Kattis!


Den som har ytterligare bilder kan höra av sig till ClasseClas.
Vi väntar in ännu en redogörelse från träffen, och jag själv kommer att lägga upp pristagarna i de olika klasserna.


Dock kan redan nu avslöjas att vi trots lite drop-in och drop-out som mest var 10 Santa Fe på plats samtidigt under träffen - och vi hade skôj!

Det som möjligen ser ut som ett ordinärt fält på Kattis bilder var i det närmaste en mosse, med öppet vatten rinnade tvärs över.

En ungefär 5 cm tunn frusen skorpa var allt som bar bilar, folk och fä - och tog man det inte försiktigt så brast skorpan och - smack så satt man där. Jag vet... :roll:

Cooper och Stefan hade stått för planläggning och arrangemang, men utan funktionärer och winchfordon från Kättilstorps Offroaders så hade vi stått oss slätt - (och varit kvar där än...) Stort tack!



Swedefe


När ni kollat in bilderna som Kattis tagit och lagt upp så sätt gärna av lite tid och kolla runt på hennes hemsida - hon har inget emot lite besök!
www.kattis60.se
:lol: Tack för den reklamen. Det märkte jag redan i heljen va besökare jag hade. Tack Tack.
:oops: Men ingen skrev i gästboken !! :cry:

13
Jag ska försöka att sammanställa lite ansikten och namn för dom som undrar vilka vi var.
Om någon inte vill förknippas med namn och ansiktet / ev. bil, kontakta mig.
En person vet jag redan. :wink:

15
"Foto in blanco" är nog det bästa. Tänk bara när man har hört en radioröst, en röst man känner igen och gillar, å så vid tillfälle får man se vederbörande på bild. Ibland hade det varit bättre att man själv fått haft kvar sin egen föreställning hur personen ser ut. :lol: :lol: :lol: Man kan ju faktiskt maila över ett foto via pm till någon man snackar ofta med om det önskas. Hur som helst det är ändå, med vissa undantag, vad vederbörande bakom nicket skriver och sättet att uppträda här som på sikt avslöjar insidan Bra alt. Dålig , och det tycker jag räcker för mig iaf. :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red