Annons

Hallå vart tog husvagnssektionen vägen?

1
Nu börjar det droppa från taken och det är snart tid att börja rusta vagnen för ännu en härlig sommar. Har redan börjat planera och konstigt nog blir det nog ett besök i ”fjällvärlden” även detta år. 8) 8)

Har klippt samman det var skrivet tidigare. Har utelämnat inläggen om E-behörighet, det kan vi fortsätta med under FUNDERINGAR och SVAMMEL.
/Fjällis med 3 Santor och nu SAAB 9-5 SportCombi 2,0t BioPower 2007.
Annons

2
SANTE husvagnsträff
« Thread started on: 31. Oct at 23:28 »

Hallå alla husvagnsåkare.
Vad sägs om en husvagnsträff till våren. Vad jag har förstått så är vi ett antal Santa ägare med husvagn vore kul att träffas på en camping till våren och dryfta lite erfarenheter. Posta på idéer
/Sante

-------------------------------------------------------------------------------------------

ClasseClas Re: husvagnsträff
« Reply #1 on: 1. Nov at 11:28

Hej Sante,

Bra idé med husvagnsträff, kanske kan vi synka ihop det med "Santa Summer Meet" (hittade på namnet just nu) som är i idéstadiet.
/ClasseClas

-------------------------------------------------------------------------------------------

Cooper Re: husvagnsträff
« Reply #3 on: 8. Nov at 17:16 »

Bra ide' !
Jag har haft stora funderingar på att kunna göra en enklare träff och haft stora funderingar på en tvådagars träff funderat en del på vilken nivå man skall göra övernattnings möjligheter men med egna husvagnar så kanske man inte ens behöver en "riktig campingplats". Funderar vidare.
/Cooper

-------------------------------------------------------------------------------------------

Grusrally Re: husvagnsträff
« Reply #4 on: 13. Nov at 18:15 »

Men skall man ha en Sommar träff så får det vara på Västkusten...Typ Varberg eller något ..Så kan jag låna min Mor & Fars Solifer ..
/Grusrally

-------------------------------------------------------------------------------------------

Fjällräven Re: husvagnsträff
« Reply #5 on: 17. Nov at 12:23 »

Härligt att det finns lite husvagnsfolk som har hittat hit. Det skulle vara skoj att träffas utan krusiduller och arrangemang. Vi har ju allt med oss. Bra idé att också koppla till ClasseClas idé om ett "Santa Summer Meet". Med tanke på Kattis och Coopers vagnar så behövs det några fotbollsplaner för att få plats. Vi har ju lite tid att "chatta" om träffen innan våren åter är här. Har satt upp vagnen på pallbockar och stängt ner för vintern. Har också uppkörning för E-behörighet på torsdag. Håll tummarna. Har fixat teoriprovet. Finns det någon som är medlem i Caravan Club?
/Fjällräven

-------------------------------------------------------------------------------------------

Sante Re: husvagnsträff
« Reply #6 on: 22. Nov at 21:40 »

Jo men vist Sante är medlem i Caravan Club med nummer C23596
/Sante

-------------------------------------------------------------------------------------------

Fjällräven Re: husvagnsträff
« Reply #8 on: 24. Nov at 12:42 »

Härligt Sante!
Vi har medlemsnummer A 57995. Vi ses väl på vårträffen (Santa Fe Sweden) eller på någon clubcamping under sommaren om inte du arrangerat något innan. Har varit någon gång på Kapellskär, den enda Caravan Club Camping med egen Taxfree.
/Fjällräven

-------------------------------------------------------------------------------------------

Cprice Re: husvagnsträff
« Reply #17 on: Dec 4th, 2004, 04:38am »

Liten filmsnutt för de som saknar BE-behörighet.
http://hem.bredband.net/steofv/e-kort.wmv
/Caprice

-------------------------------------------------------------------------------------------

Caprice Re: husvagnsträff
« Reply #18 on: Dec 5th, 2004, 12:06pm »
Tack Caprice! Jag fick mig verkligen ett gott skratt!!
-------------------------------------------------------------------------------------------

Santaclaus Re: husvagnsträff
« Reply #20 on: Dec 11th, 2004, 5:48pm »

Santaclaus é med i Cc (40323), å tycker att en träff på bästkusten vore guld värd. Drar runt på vinterhalvåret, men sitter (tyvärr) ofta still på sommaren (Varberg). Samlar dock manövermärken, för att öka kompetensen (då tillfälle ges)
/Santaclaus

3
Husvagnssektionen lever!
Utöver nationella aktiviteter kan jag gärna tänka mig en "lokal" träff med bil + husvagn på Kapellskär!(Ligger väldigt bra till för oss upplänningar).
Vill gärna dra en Hobby 650KFU bakom Santan i sommar och håller som bäst på att kolla ekonomin med att hämta hem en vagn ifrån Tyskland.
Det finns ett par detaljer att lösa:Först avyttra vår fina Hobby 460.Sedan bör nog BE-kortet vara avklarat.

Mvh
Petroff

5
Upptäkte denna tråden i kväll vart har husvagnsträffarna tagit vägen skulle vara skoj med en sådan behövs ju ingen camping det går ju att typ stå vid en byggdegård eller en skola på sommaren
Kör en Santa Fe 2,2 Diesel 2008 Campar året runt

6
polar680ds skrev:Upptäkte denna tråden i kväll vart har husvagnsträffarna tagit vägen skulle vara skoj med en sådan behövs ju ingen camping det går ju att typ stå vid en byggdegård eller en skola på sommaren
Håller med!! Synd bara att petroff slutat att skriva här..
Han skulle säkert satt fart på husvagnsektionen.. ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

7
Vi har haft träff med "många" husvagnar min gårdsplan var full :shock: av vagnar på en av cooperträffarna :D Och övriga sov i en byggde gård.
Idén är ju jätte bra men när det väl görs försök så kommer väldigt få !!
Men vi för väl prova på nytt !

(PÅ frågan om Petroff så kommer han säkert åter han har personliga skäl !!!!som ej har med forumet att göra :wink: )
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

9
Martin.n skrev:Man saknar honom lite!! Bara lite ;).
Ja, verkligen...! Mycket! (Inte "mycket lite" nu alltså, utan bara mycket...! :( )
Men han kommer säkert igång igen - det är jag övertygad om! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

11
Jaha...! Här var det ingen snö och kyla, nej...! :D :D :D ( :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

13
Det va en dagsfärsk bild!!! nu blir man camping sugen igen ;)

Snygg Polar! visst är det en 10a?
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.