Annons

Då har jag tagit steget...

1
Hej!

Har äntligen bytt ut skräp-Audin och införskaffat en Santa Fe 2.7 V6 -07, svart Exclusive med den ljusa inredningen. Brorsan är inne på sin fjärde Hyundai (just nu IX35 och I30) och han har varit nöjd så då tänkte jag att det är värt att prova.
Har behov av en bil med både komfort och som även funkar som jaktbil, och hittills är jag väldigt nöjd med köpet!

Mvh
Annons

3
Hej sochin

Grattis, till en fin bil.

Verkar vara allmänt dålig fart på denna forum, dom kanske är ute o åker med sina fina pälor istället för att sitta här. :D

eller handlar julklappar.........

Nä, nu åker jag också ut i snön o gasar. :P

Med vänlig hälsning
Timo

5
Tack ska ni ha.

Trivs med själva bilkonceptet, helt rätt för mig.
Fast känner att jag behöver "Lycka till"... :)
Har redan fått ta bärgare till verkstan, växelspaken gick inte att rubba. Började med att bilen dagen före vägrade att starta. Kylan tänkte jag, då det var ca -25 grader. Men batteriet var det full fart på, provade då att lägga i neutralläge och då startade den! Spaken gick kärvt och det verkade som om P-läget inte kändes av, trots att det indikerade rätt på instrumentpanelen. När jag sen skulle från jobbet var det tji att röra spaken. Konstaterades att nån "växelförararm"? ärgat fast så det var rivning och smörjning som gällde. 3000:- fattigare fick jag hämta bilen...
Upptäckte att bakrutetorkararmen är gjord i plast som inte tål norrlandskyla för den sprack och föll till marken...
Flickvännen skulle justera ventilen på passagerarsidan och fick reglaget i handen...
Bakluckans öppningshandtag är sjukt dumt konstruerat, is fastnar kring "avtryckaren" och är man inte varsam så fastnar den inne och man kan sen inte stänga luckan. Inte kul att stå i -20 och smälta is med en hårtork för att kunna stänga...

Man får ju en liten törn i förtroendet efter dessa incidenter så jag hoppas det är över för ett tag nu!

Men jag gillar bilen ändå, den har bra komfort om man inte åker på knöligt underlag för då känns det som om bilen är helt ofjädrad. Den är också hyfsat pigg om man verkligen bestämmer sig för att gasa. Bränsleförbrukningen är hög vid kortare turer, aldrig under 1,6l/mil men på långkörning lyckades jag komma ner i 0,97.

Mvh
Peter
Santa Fe -07 2.7 V6 Exclusive