Annons

Vevaxelgivaren

1
Hej i julas gick vår santa fe sönder, den hade ryckt och hackat ett bra tag men denna gång så accelera den inte och motorlampan börja lysa. Felkod p0335 fick vi upp som tydde på vevaxelgivaren, så vi bytte den men då la bilen av helt, gick inte starta och den är nu tvärdöd. Vad kan vara problemet?
Vill helst försöka själv innan den lämnas in på verkstad, och kollar därför här om någon vet vad som kan va fel.
Annons

Re: Vevaxelgivaren

3
fredde e skrev: 14 mar 2020, 22:56 Är den svår att byta? Om inte kan du försöka med den gamla en gång till. Inte omöjligt att den nya inte funkar. Har hänt mig med en annan bil.
Hej ja det var krångligt att byta den, bilen borde väl inte ha dött efter bytet om de var vevaxelgivaren som var felet? Bilen gick att starta men gick inte på alla cylindrar innan vi bytte. 😐
Om jag byter tillbaka, har du förslag på hur vi ska gå tillväga efter det då? :)

Re: Vevaxelgivaren

4
Går den då igen, fast lika illa som förr, då är det ju säker att den nya är kass. Det hände mig på en annan bil. Fick byta den, då ja hade den gamla med, så såg de att det inte var båg. Även nya grejor är det fel på, och inte alltför sällan. Samma hände mig med ett bromsok.