Annons
Annons

2
Hejåvälkommen Praske! :D :D

Jag mailar en länk från amerikanska HMAservice som visar hur man gör.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Instrumentbelysning

3
Tack så mycket för för mailet ang instrumentbel.Jag har kikat på detta forum flera gånger och fått mycket hjälp av detta.
Men åter till min fråga,när jag har lossat dom två skruvarna innanför askkoppen ska jag då bara "bryta" upp panelen med klimatdelen i eller är det fler skruvar någonstans?
Åker en santa 2,7 -03 navstar och är nöjd med bilen.
Hade en ford scorpio 2,9 v6 med autlåda i innan som gick 32000mil utan problem men då bytte jag samtliga oljor och filter en gång per år och gör nu likadant på santan.

4
Hej.

ClasseClas, du kan inte tänka dig att lägga ut länken här på forumet? Det är säkert många med mig som också behöver byta lampor en vacker dag.

Mvh/Urban
Hyudai Santa Fe 2,7 GLS 2005

5
umeubbe skrev:Hej.

ClasseClas, du kan inte tänka dig att lägga ut länken här på forumet? Det är säkert många med mig som också behöver byta lampor en vacker dag.

Mvh/Urban
Hej, då får Praske dela med sig av länken, för jag ser den inte själv när jag skickar tipsmail inifrån HMAservice.

Test, funkar denna? (klipp och klistra in hela länken i browsern) http://hmaservice.com/viewer/content.as ... Audio+Unit > Repair+procedures&sitinfolist=92%5E9202%5E92020100%5Enone%5E801%5E1%5EENG%5EHY%5ESM13%5E2003%5Ebd%5E6%5Enone%5Enone%5Enone%5Eshop%5E%2492%5E9202%5E92020100%5Enone%5E801%5E4%5EENG%5EHY%5ESM13%5E2003%5Ebd%5E6%5Enone%5Enone%5Enone%5Eshop%5E%24
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: Instrumentbelysning

6
Praske skrev:Tack så mycket för för mailet ang instrumentbel.Jag har kikat på detta forum flera gånger och fått mycket hjälp av detta.
Men åter till min fråga,när jag har lossat dom två skruvarna innanför askkoppen ska jag då bara "bryta" upp panelen med klimatdelen i eller är det fler skruvar någonstans?
Åker en santa 2,7 -03 navstar och är nöjd med bilen.
Hade en ford scorpio 2,9 v6 med autlåda i innan som gick 32000mil utan problem men då bytte jag samtliga oljor och filter en gång per år och gör nu likadant på santan.
Du behöver ta bort elanslutningen till ciggtändare och eluttag, men sen är det bara att bända loss delarna. Var försiktig! Det är lätt att bryta sönder en pigg. Tips, en sån sats är bra när man ska riva paneler etc. http://www.jula.se/brytspak-7-delar-nylon-600000
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
Tack snälla, hoppas det är liknande nu bara på en 05:a och en sats brytverktyg skall snarast inhandlas på Jula för framtida behov.
Har du fler liknande länkar gällande övrig instrumentbelysning så är det också välkommet. :wink:

Mvh/Urban
Hyudai Santa Fe 2,7 GLS 2005

instrumentbel

9
Tog bort lampan igår och skulle handla en idag men den fanna varken hos mina lokala reservdelbutiker eller hos mekonomen eller biltema.
Jag åkte då till hyundaicenter och fick ett pris på 171kr PER STYCK :shock: .vet någon vart man skan köpa billigare glödlampor?.
Jag skall leta i elfa katalogen imorgon.

Re: instrumentbel

10
Praske skrev:Tog bort lampan igår och skulle handla en idag men den fanna varken hos mina lokala reservdelbutiker eller hos mekonomen eller biltema.
Jag åkte då till hyundaicenter och fick ett pris på 171kr PER STYCK :shock: .vet någon vart man skan köpa billigare glödlampor?.
Jag skall leta i elfa katalogen imorgon.
Ta gärna en bild på lampan och försök kolla beteckningen. Elfa har ett brett sortiment så du kanske kan hitta ngt där.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re:

13
ClasseClas skrev:
umeubbe skrev:Hej.

ClasseClas, du kan inte tänka dig att lägga ut länken här på forumet? Det är säkert många med mig som också behöver byta lampor en vacker dag.

Mvh/Urban
Hej, då får Praske dela med sig av länken, för jag ser den inte själv när jag skickar tipsmail inifrån HMAservice.

Test, funkar denna? (klipp och klistra in hela länken i browsern) http://hmaservice.com/viewer/content.as ... Audio+Unit > Repair+procedures&sitinfolist=92%5E9202%5E92020100%5Enone%5E801%5E1%5EENG%5EHY%5ESM13%5E2003%5Ebd%5E6%5Enone%5Enone%5Enone%5Eshop%5E%2492%5E9202%5E92020100%5Enone%5E801%5E4%5EENG%5EHY%5ESM13%5E2003%5Ebd%5E6%5Enone%5Enone%5Enone%5Eshop%5E%24
Hej. Har kollat länken. Är det tänkt att skapa ett konto där mm? Vet tex. inte vilken Elantra jag ska välja.

Re: Instrument belysning

14
Hej alla.
Har återkommande trubbel med att instrumentbelysningen slutar fungera ...
Förra gången bytte jag en diod i motorutrymmet och det har funkat nästan ett år, men nu är det samma problem igen.. 😝
Vet någon var jag kan få tag i en diod igen?
Eller har någon nåt tips om vad mer jag kan kolla?
Tacksam för hjälp 😊