Annons

Bromsskivor - never endig

1
Hej
HJÄLP!!! Snälla!!! Jag vet inte vart jag ska ta vägen snart.

Min i40 2012 (Diesel) är helt fantastiskt och jag njuter verkligen av den men..Jag köpte bilen 2018-06-10 då den hade gått ca 11000mil. Idag har den gått 14400mil och jag har under den tiden bytt värmepaketet inne i bilen och bromsskivor 4 gånger på grund av vibrationer. Sista gången var för 6 veckor sedan och då monterade jag Brembo klossar och skivor. Varje gång jag har gjort det så har jag kontrollerat att oken flyter och att klossarna inte ligger emot skivorna. Jag har "kört in" skivorna efter alla kostens regler men nu börjar vibrationerna igen.. Jag orkar inte med att byta skivor va 6:e vecka, det måste vara något annat som behöver justeras men vad? Efter varje byte så fungerar det utmärkt...i sex veckor..

Någon som har haft detta problemet? Vad har man gjort för att lösa det? Finns det något tekniskt center på Hyundai man kan vända sig? Jag vill helst inte göra mig av med bilen men jag kan inte hålla på som jag gör... Och för dom som undrar, ja , jag har erfarenhet och jag är utbildad bilmekaniker och har alltid sysslat med med bilar så jag har kunskaper och erfarenheter.

Jag tänker att länkarmarna kan vara en svag punkt... samtidigt borde ju inte problemen försvinna när man byter skivor.. Eller?

Tacksam för svar//Patrik