Annons

Synka telefonboken med bilen fungerar inte

1
Har en Samsung S20 inköpt i somras och en ix25 modell 2015, inköpt 2015.

Tidigare Samsungtelefoner har fungerat helt smärtfritt att synka med bilens telefonbok, men den nya S20:n tar bara med ett fåtal* av kontakterna vid synkning. Något som gör att bilens telefonbok är oanvändbar.

Jag har testat att ha telefonboken i telefonminnet, på båda simkorten och på google (enligt tips här på forumet skulle det kanske funka om kontakterna fanns i telefonminnet). Samma kontakter dyker upp vid varje synkning, så någon logik finns det uppenbarligen. Det ligger inga gamla kontakter på "fel" ställe och skräpar heller, utan alla kontakter finns på alla fyra ställena.

Vilka kontakter den valt känns slumpat (även om det blir exakt samma urval vid varje synkning). Har jag flera telefonnummer på en kontakt, kan den få med sig ett eller flera nummer, medans en annan kontakt med samma typ av telefonnummer inte får med sig någon, eller ett annat antal nummer. Det har inget att göra med alfabetisk ordning heller, eller när kontakterna är skapade.

Någon som har en idé, eller är det auktoriserad service som gäller?


* fåtal = alltid samma 37 telefonnummer, fördelat på samma 20 kontakter av de typ 100+ kontakterna/300+ telefonnumrena jag har i telefonen.