Annons

Varvar till max 3000

1
Hej.
Jag har haft problem en längre tid med min ix35 årsmodell 2012. Som det står i rubiken så varvar den till max 3000 sen tar det stopp så den har gått in som i ett felsäkert läge. Jag har haft den inne på olika verkstäder och även bytt en del själv, dom saker som är bytta är :
EGR, Luftmassemätaren, insugslufttemperatur-sensorn, MAP-sensorn, Diselfilter,. Har även gjort rent partikelfiltret för det var helt igensatt. Sen kan det vara nått mer bytt men kommer inte ihåg allt just nu. Felkoderna jag får är P0238 och P0102. Har bokat in ytterligare en tid nu på fredag hos en ny bilverkstad så får se om dom kan klura ut det men börjar ge upp hoppet för har lagt ut runt 20k på saker som det inte varit nå fel på antagligen.

Mvh Erik
Annons

Re: Varvar till max 3000

2
Har i stort sett samma problem med samma modell och år. Vi har letat lite djupare och då kan man hitta att det är höghöjds sensorn vilket det inte behöver vara. Jag har bytt laddtrycks sensorn Map sensorn höghöjdsensorn luftmasse. Fortfarande får jag ingen rätsida på detta. Nu har jag även fått P2563 vilket säger något med turbon. Jag börjar misstänka att det kan vara det eller möjligtvis nåt med EGR ventilen som jag bytte för ca 3 år sedan. Har du fått rätsida på din?