Så nu har jag haft bilen på verkstad för att göra 12000mil service.
Kamremsbyte inkl vattenpump.
Det första de frågar när jag hämtar bilen:
-Vem fan har bytt rem och pump tidigare?
Ingen svarar jag, Detta är 1a bytet.
Okej, bultar för vattenpump satt löst.
Bult på kamremspännare satt löst.
(se bild vilka som satt löst)
Han behövde inte ta i något för att lossa så han sa att jag har haft en jäkla tur att det inte lossnat när jag kört.
Jo det hade läckt pyttelite vatten från pumpens skvallerhål.
Det är skrämmande om det är från Hyundai fabriken.
Någon som råkat ut för detta?
Annons
Återgå till "Santa Fe (CM), 2007-2012"
- HyundaiForum.se
- - Information, regler, villkor, integritetspolicy och cookies
- - Allmänt/Forumet
- Allmänna Hyundaifrågor
- - Allmänna frågor om Hyundais modellsortiment
- SUV:ar & dylikt
- - Santa Fe MX5 2024-upp
- - Santa Fe (TM) 2019-2023
- - Santa Fe (DM), 2013-2018
- - Santa Fe (CM), 2007-2012
- - Santa Fe (SM), 2001-2006
- - Tucson (NX4) 2022-upp
- - Tucson (TL), 2016-2021
- - ix35/Tucson (LM), 2010-2015
- - Tucson (JM), 2005-2009
- - KONA
- - Nexo
- - Terracan (HP)
- - Övriga modeller såsom skåpbilar, USA-modeller osv.
- Småbilar, Kombi & dylikt
- - i10
- - i20 & ix20
- - i30
- - i40
- - IONIQ
- - Getz
- - Veloster
- - Övriga modeller såsom Coupé, Sonata, USA-modeller osv.
- - Bayon
- Köp & Sälj
- - Köp- & Säljmarknad
- DiY, Gör-det-själv
- - DiY - Gör-det-själv-handbok!
- Övrigt
- - Register över bilhandlare, verkstäder och butiker
- - Välkomna, nya och gamla medlemmar!
- - Projekt- och bilarkivet
- - Erbjudanden
- - Månadsomröstningar
- - Träffar
- - Övrigt m.m.