Annons

Svårstartad går ojämt,,, ibland? HJÄLP

1
Hej
Jag har problem med min 2,2 crdi 2007, aut, 23000mil, problemet började i höstas med att bilen gick ojämnt på tomgång ( ibland ) sen blev problemet värre eftersom, och tillslut kunde man få gnugga på rejält med startmotorn för att få igång den. Den kunde plötsligt också dö nån sväng och tappa kraften helt, blev ståendes i en rondell en gång i säkert 5min på knappt tomgång men den slocknade inte helt, sen plötslig gick den som vanligt igen, motorn var då i full driftstemp. Böt sedan för ungefär en månad sen bränslefiltret och såg inget fel i bränslet som låg däri, men efter det har bilen gått bra, fram tills igår när frun var med döttrarna på fotbollsträning, bilen stod ca 1tim i minus 20grader, och vägra starta efteråt. När jag kom från jobbet åkte jag dit och nötte på i flera minuter så gick den tillslut igång. det var som att bilen ville starta och men gick på alldeles för låga varv, sen när den hoppat igång har den gått som vanligt igen!

Tips mottages tacksamt! Finns det filter i bränsletanken? Hur kommer man åt det isf? elektronik tjorv? Skräp nånstans? pump problem? tjuvluft?
Frun vägrar röra bilen nu och jag vill prova så mycket som möjligt inann bilfirman får ta över.

kan tilläga att inga felkoder kommer upp!
Med vänlig hälsning per
Annons