Annons

ClasseClas

1
Ursäkta! Bilderna är stora, men är ändå halverade mot originalen. Jag vill inte gärna går ner i storlek för kvalitetens skull. Vår egen fotograf Stahl gjorde som vanligt ett fantastiskt jobb med kameran! :mrgreen:

Bilderna är tagna vid Berglunds Schweizeri i Greksåsar.
Bild
Bild
Senast redigerad av ClasseClas den 07 okt 2007, 22:26, redigerad totalt 1 gånger.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

3
Men hur bär sig krom-ClasseClas åt för att behålla glansen på sargarna kring dimljusen fram - två vintrar har förstört dom på min V6 Exclusive(?...!) 2004?

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

4
Stahl skrev:Kan inte säga annat än att den är väldigt blank och fin! :D :D

Stahl
Tack, tack, Ditec rules you know! :wink:

Bilderna är faktiskt tagna efter vår grusvägskörning så jag lurar på om du har ngt glansfilter i din fina kamera?:roll:
BengtB skrev:Men hur bär sig krom-ClasseClas åt för att behålla glansen på sargarna kring dimljusen fram - två vintrar har förstört dom på min V6 Exclusive(?...!) 2004?
På min -02a fick jag dimljusen utbytta utan knot inom nybilsgarantin. De dimljusen såg inte roliga ut.

Det verkar som om dimljusen än så länge har hållt bättre på min -03a. Kan det vara Ditec-behandlingen? Vet ej faktiskt. Det är lite solkiga men de går iaf att tvätta o polera upp. Jag får väl syna noga innan nybilsgarantin går ut i november i år. Det hade varit bättre med dimljus med riktigt kromat stål istf den tunt kromade plastsargen.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
EDIT ClasseClas: Flyttar in Jarles svar i denna tråd.
JarleV skrev:Virkelig fin den svarte Santa Fe din. Hvordan klarer du å holde den så blank og fin ?
Eg liker veldig godt den frontbogen, med ekstralysene.
Eg ønsker å ivestere dette på min bil også.
Jarle
Nu är bilen faktiskt blå, vilket inte är så lätt att se. Färgen kallas "Dark Navy Blue".
Här ser du beviset:
Bild
Jag har inte gjort ngt speciellt annat än en Ditec lackbehandling, http://www.ditec.se/omoss/default.php
http://www.ditec.no/prosess-ditec.html
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Cloud-Rider here we go again!

6
Bild
Bild
Cloud-Rider har haft den goda smaken att erbjuda grillar/screens även till Santa Fe CM. Jag är inte så förtjust i CMs hajgap, så en svart grill ihop med en svart bil blev ju en riktigt bra kombination. För säkerhets skull så täppte jag till hajgapet med lite rf stål! :D

Länk till Cloud-Rider här.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
Oj, Classe, så snygg grillen blev!
Är det svårt att ta isär och byta grillen på det viset du gjort?
Och - framför allt för mig - är det mycket dyrt...? :? :? :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
Skäreläjan skrev:Oj, Classe, så snygg grillen blev!
Är det svårt att ta isär och byta grillen på det viset du gjort?
Och - framför allt för mig - är det mycket dyrt...? :? :? :wink:
Hej, det är mkt enkelt att byta, eftersom man monterar utanpå befintlig grill. Det är "screens"/plåtar som fästs med listiga beslag utifrån. Det tog ca 30-45 minuter för mig att montera. Kostnad inkl tull + moms + dyr flygfrakt: ca 1700 kr. Med båtfrakt går det att få ned kostnaden med ca 250-300 kr, men lev.tiden landar då på 6-8 veckor.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
ClasseClas skrev: Hej, det är mkt enkelt att byta, eftersom man monterar utanpå befintlig grill. Det är "screens"/plåtar som fästs med listiga beslag utifrån. Det tog ca 30-45 minuter för mig att montera. Kostnad inkl tull + moms + dyr flygfrakt: ca 1700 kr. Med båtfrakt går det att få ned kostnaden med ca 250-300 kr, men lev.tiden landar då på 6-8 veckor.
Tack, ClasseClas!
Detta låter onekligen mycket intressant...! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Cloud-Rider here we go again!

12
ClasseClas skrev:
Bild
Bild
Cloud-Rider har haft den goda smaken att erbjuda grillar/screens även till Santa Fe CM. Jag är inte så förtjust i CMs hajgap, så en svart grill ihop med en svart bil blev ju en riktigt bra kombination. För säkerhets skull så täppte jag till hajgapet med lite rf stål! :D
Förresten... Är de kromade kanterna på de "längsgående" orginal, eller följer de med från Cloud-Rider? De har iallafall inte jag på min? :? :mrgreen:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

13
Nej, det är Hyundais tillbehörsgrill med lite mer krom på. Lite kromblänk lyser upp vardagen o helgerna, eller hur? :mrgreen:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

14
ClasseClas skrev:Nej, det är Hyundais tillbehörsgrill med lite mer krom på. Lite kromblänk lyser upp vardagen o helgerna, eller hur? :mrgreen:
Så rätt, så rätt... 17&så, jag blir änna avundsjuk... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :roll: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"