Sida 4 av 5
Postat: 02 apr 2011, 08:56
av Frippe
Tycker inte om de fälgarna
Byte mot mina 18????
Postat: 02 apr 2011, 13:23
av NoC
har kapat lite nu
kan svänga lite oxå ha ha ha
Postat: 02 apr 2011, 13:35
av Frippe
Vart kappade du???
Postat: 11 apr 2011, 07:22
av ClasseClas
NoC skrev:e de sommar nu??
Snacka om prydlig bil!
Postat: 20 apr 2011, 15:45
av NoC
e de likadan motor som Santa Fe v6??
Postat: 30 apr 2011, 12:44
av Tiffster
NoC skrev:
e de likadan motor som Santa Fe v6??
Ja Santa Fe SM V6, ligger även i Trajet och Tuscon, har mina aningar att Sonata EF (99-03) har samma block fast andra toppar för den ligger på 2.5l
Postat: 30 apr 2011, 13:25
av petroff
Tiffster är nog på spåret.
Samma knota.
/Petroff
Postat: 02 maj 2011, 18:30
av NoC
då kan man ju montera kompressor i santa fe oxå
400hk santa me 4x4
de hade varit nåt
Postat: 02 maj 2011, 21:52
av Tiffster
jo men frågan är hur resten av drivlinan hade hållt plus köra automatare.
Borde ju dock gå att få ner en Coupe 6vxl manuell.
Sen blir det ju en drivaxelfråga.
Har funderat på om kanske F-lådan passar på den 6vxl manuella lådan.
antingen från 2.4, 2.7 eller kanske dieseln
eller från tuscon
Annars kan man ju bara köra FWD
När jag jobbade på Hyundai så kollade jag på reservdelsprogrammet ang Santa Fe V6 (SM)
Finns 1 eller 2st andra vxllådor som inte finns tillgängliga för Sverige.
Misstänker att SM V6 finns med 5 eller 6 vxl manuell låda + 4WD typ i USA eller Korea
Postat: 02 jul 2011, 11:18
av NoC
Nya dekaler på bilen
oj oj SMT6 håller på att monteras
den innehåller 2st mappar som man byter imellan via en brytare inne i bilen
och mapparna gör du själv via com port på datorn, gärna samtidigt när du bänkar bilen
sen är de bara låta fantasin bestämma hur mycket du vill pressa bilen
Map1 = varvstopp på 6000 och bilen går billigare men mycket bättre
Map2 = varvstopp på 7500 och bilen går dyrt, men dyng bra (v6an får fram den kraft den borde ha från fabrik
Postat: 05 aug 2011, 09:52
av NoC
inköpslista i vinter
Tru-Flo 70-mm Bored Throttle Body
http://www.importshark.com/store/detail ... age_id=476
Zero Sports Cold Air Induction Kit
http://www.performancecoupe.co.uk/0209C ... tscai.html
Evacuation Kit
http://www.ngmhouseofpower.com/product_p/ngmevac.htm
Adjustable Cam Gears
http://www.ngmhouseofpower.com/product_p/ngmacg.htm
Cams (2.7L) N/A-Supercharger-Turbo
http://www.ngmhouseofpower.com/product_p/ngmcams2.7.htm
Plug-N-Play Injectors 360cc
http://www.ngmhouseofpower.com/product_p/injgk.htm
Tiburon Stainless Steel Performance Cat-Back Daul Exhaust
http://www.customtiburon.com/product/Cu ... fault.aspx
Ported Intake Manifold v6 Tib
http://www.roadracemotorsports.com/stor ... cts_id=175
Ported Center Plenum v6 Tib
http://roadracemotorsports.com/store/in ... f3a88fb76a
med detta installerat så skall de vara bara 7hk ifrån en supercharger installation, fast detta är billigare och mera säkert
och med smt6 installerat blir de en barnlek att klämma ur dom sista hk
och allt blir i en röd fin färg
Postat: 05 aug 2011, 21:50
av ClasseClas
Hur mkt kräm får du ut ur motorn då?
Som en sidokommentar; när jag hade min bil på service fick jag Genesis Coupe 3.8 GT (303 hk) som lånebil. Jag drog ut till Sigtuna för att testa den lite. Och ser man på: fullt med fartkameror där jag tänkte köra...
Nåväl, den var kul att köra, men det var svårt att hitta vägar/möjligheter att nyttja bilens prestanda. Känns lite som en banbil till viss del.
Postat: 06 aug 2011, 02:35
av Tiffster
ska du bara ha justerbara kamremsdrev? Inte även justerbara kamkedjedrev på baksidan?
Postat: 06 aug 2011, 11:11
av NoC
får se vad som händer
tänkte bara byta insug först
men sen blev de massa annat runt de när de ändå e borta
7hk mindre en supercharger steg 2 som kostar 4500dollars utan chip
Postat: 06 aug 2011, 21:31
av Frippe
Heja NoC
Till sommaren blir det Race