Annons

31
ClasseClas skrev: Du som har närmast (väl) till IKEA-parkeringen i Barkarby har ju ett fet-läge till helgen.

Löningshelg ju!
Japp! IKEA o OUTLET inom (om vädret och friskluftsintresset är på topp)
bengå-avstånd. Har mellan medaljregnet hunnit tillverka 30st "tags" så
det borde räcka till en lönings-lördag.(vart fall fram till lunch.) Bäst dock
att ta Santan dit.Vill inte bli förväxlad med andra fordonslösa som närgånget smyger runt bland bilarna på parkeringen!

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Annons

32
Perfekt! :mrgreen:

08-boysen petroff, Joppe o undertecknad laddar hårt med attackerna!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

33
:D Lördag 25/2
Bild
Redovisar dagens resultat av "kort-bombningen".
Rustad med trettio kort, notblock o penna, avverkades några givna
fordonsmagneter. Resultat: 25 kort utdelade på ett par timmar!
Antingen aplicerade på fordonen eller delgivna föraren.(Antastad bakom ratten eller flyende till fots)
Från insidan köksfönstret såg vädret ut att vara ganska behagligt.Ute på öppna parkeringsytor rådde dock en ihärdig nordan som snabbt drog
värmen ur kroppen.Det är med viss möda jag tolkat mina anteckningar
nedplitade av stelfrusna fingrar.
Måhända kuriosa men en ganska anmärkningsvärd sak framträder om
man tolkar statistiken.
Följande noterades: Reg.nr, plats, antal och modell.
Facit: (reg.nr finns arkiverat men redovisas inte här)

Av 25 påträffade objekt var: 21st Santa Fe
4st Tucson
(0st Terra)

Plats och antal: IKEA 6st
Outlet 8st
Bauhaus 5st
Jakobsbergs C 3st
Viksjö C 3st

Något ni reagerar över? Inte? Låt mig förklara. Jag har listat p-ytorna
efter storleksordning. Det skiljer kraftigt i kapacitet. IKEA:s yta är
uppskattningsvis 10ggr större än vad Bauhaus är. Då borde IKEA:s
parkering gett, om inte 50 så i vart fall avsevärt fler än 6st "träffar"!
Samma förhållande(på ett ungefär) råder mellan Jakobsbergs C kontra
Viksjö C. Här är Jakobsbergs C storebror och skulle om man beaktade
kapacitetsförhållandet inbringa c:a 30 "träffar"!
Observera att kapaciteten var utnyttjad till max på samtliga ställen.
Tolka detta den som kan.
Frestande att göra om "kort-bombningen" en annan lördag för att se om
skillnaden (här handlar det om skillnad och inte tendens) består.

Till sist: Får man "vågen" nu?

Petroff
Senast redigerad av petroff den 26 feb 2006, 01:52, redigerad totalt 2 gång.
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

34
Bild
"Vågen" till petroff! Satanigatan vad roligt!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Jag väntar med analysen av Hyundai SUV-ägares relativa brist på IKEAbesök. Har inget bra svar ännu...

petroff, vad tyckte de som du fick snacka med? Kul? Okul? Annat?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

35
petroff, vad tyckte de som du fick snacka med? Kul? Okul? Annat?[/quote]

OK,vi betar av denna även om slafen hägrar.
Av 25 utdelade kort var det väl 6-7st personer jag samtalade med.
Tänk dig själv:En vilt främmande person tilltalar dig på en allmän parkering."Vad vill han lura på mig?" En naturlig reaktion eller hur?
Den första sekundsnabba frasen är avgörande om man ska få personens
vilja att ta emot information eller inte.(Freud släng dig i väggen).
Inga krångliga utlägg, komplimang till bilen,lämna fram kortet och tipsa om
hemsidan.
Ingen sur min,ingen avsnäsning,tre,fyra breda leenden.En kvinna sa att hon inte var ägare till bilen men tog gjärna emot kortet.Ett par män
lovade gå in på hemsidan.En medelålders(yngre medelålders om han
läser detta) lovade på stående fot att bli medlem! Han bad dessutom
om ursäkt för att bilen var smutsig.(såg jag så myndig ut?)
Jag var fräck nog att skoja och sa att han borde skämmas!(Undvek att
redogöra för min egen bils tillstånd)
Precis så här var det.Inget fråntaget, inget lagt till.
Jo en sak till:Jag vet var det står några Santor, på boendeparkeringar och villauppfarter. Men dom tar jag nån dag då jag riskerar att kamma noll.

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

36
Galant awrbete Petroff!

Själv lyckades jag bara fånga en Santa utanför Julabutiken i Sisjön (Göteborg), och missade en Terra och två Tuscon som redan rullade när jag nådde fram.

Dessutom missade jag en Santa på vintercamping i Småland under helgen, eftersom ägaren hade sin hund bunden utanför bilen... :oops:
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

37
Tack SantaClaus :P I det här syftet är det inte så dumt att ha nära till stora handelsområden.Jag missade också några objekt som rullade
iväg fortare än vad jag kan springa.Fast ingen Terra.Inte en endaste en!
Blir mer o mer konfunderad över den relativt låga frekvensen av Santor
på IKEA:S parkering.Är lite sugen på att göra om det hela en lördag för
att se om det var ren slump. Tror knappast att antalet skulle öka från
gångna lördagens 6 till uppåt 30. (fast det vore häftigt!) Mer troligt att
BAUHAUS antal råkade vara högt. Nästa gång kanske det bara finns 1st
eller rent av noll :cry:
Gör jag om attacken lovar jag att redovisa här i FORUMET.
Du får ta med dig ett saftigt hundben nästa gång för att blidka besten i
småland. :wink:

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

38
Du får ta med dig ett saftigt hundben nästa gång för att blidka besten i
småland.
Nej, nånstans går gränsen. med en sån jycke slipper ägaren kort från mig. jag "bombar" hellre på "taxfree" bilar. :oops: (Den var riktigt låg)
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

40
har oxå tryckt upp 50kort (bildbevis kommer snarast)och lyckats göra mig av med 5 än så länge.. märk väl att jag inte avsatt ngn ledig tid för detta än utan dessa få 5 har varit när jag gått förbi p-platser och haft kort i fickan!! måste medge att folk kollar mysko när man smyger fram till EN bil i mängden haha jaja .... ska nog kolla in vår ikea o väla parkering inom det kortaste :twisted: återkommer med info


må väll allesamman

//chiquita

41
chiquita skrev:har oxå tryckt upp 50kort (bildbevis kommer snarast).... ska nog kolla in vår ikea o väla parkering inom det kortaste :twisted: återkommer med info

//chiquita
Heja,heja! :D Tänk om det är ont om Santor på IKEA i Helsingborg oxå?
(Malmö?) Då har Kamprad o Co nåt att fundera över. För inte är vi väl
helt barskrapade även om vi kör "fattigmans-jeep"(=SUV) :wink:

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

42
chiquita skrev:har oxå tryckt upp 50kort (bildbevis kommer snarast)och lyckats göra mig av med 5 än så länge.. märk väl att jag inte avsatt ngn ledig tid för detta än utan dessa få 5 har varit när jag gått förbi p-platser och haft kort i fickan!! måste medge att folk kollar mysko när man smyger fram till EN bil i mängden haha jaja .... ska nog kolla in vår ikea o väla parkering inom det kortaste :twisted: återkommer med info


må väll allesamman

//chiquita
Kul!

Det är alltid bra att ha en bibba kort i fickan om det skulle stå ngn Hyundai SUV i närheten. Korten är ju rätt behändiga i storlek så de "bråkar" inte så mkt i jackan.

I början kände jag mig också så där som en halvkriminell när jag jagade omkring och bombade bilar. Det har gått över nu för det är ju inte precis ont uppsåt vi pratar om här! Nä, jag går fram till utvald bil med bestämda steg och lappar bilen med glatt humör!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

43
okej nu jar moi trackaserat alla santa ägare i maxi hyllinge hehe men nu börjar man ju bli nyfiken hur de reagerar när de ser sitt kort på bilen??!!! sååååå jag parkerade jämte en santa o lappa gick lite längre bort o satte mig på en bänk...... jaha... skulle dom lappa min tillbaka? kasta kortet? blänga? bli glada? SPÄNNING!!!

så kom det en medelåldersman med sin fru antar jag o han tittade, begrundade, titta 8) de på min bil o sen stoppade han kortet i innerfickan hehe LYCKAT uppdrag!!!

:lol: :lol: :lol:

44
Jaha, det har hänt grejer medans jag varit borta från de hemliga sidorna!!!

Vill minnas att vi diskuterade någon form av info-blad på den gamla goda Santa Fe-klubbstiden, men aldrig kom till skott.

Nu har det verkligen hänt något och naturligtvis hänger jag på.
Har sålunda just tryckt fram 10 kort till att börja med. Plockar ner dom i jackfickan så får vi se vad som följer. Ser ju massvis med SF varje dag längs vägarna. En dag var det så många på så kort tid, att jag trodde jag missat en club-utflykt. Återstår att se hur många som står still tillräckligt länge för att hinna lappas. Beror naturligtvis på att bilen är kul att köra.

Tror jag ska ha block med och notera lite händelser omkring, bl.a. regnr så inte samma Fe lappas två gånger (vilket säkert kan äga rum eftersom vi är många som är ute och bombar). Kanske möjligheter till lite folklivsforskning också ges. Återkommer i så fall med mina iakttagelser.
Kommer nog mest att "jobba"(lobba) i Upplandstrakten.

Tycker uppslaget med visitkort som lämnas vidare var finurligt. Och säkerligen ger inplastningen, förutom väderskydd, ett mervärde till lappen som gör att den inte bara slängs på backen.

Åker till Härjedalen om någon vecka. Ska bli spännande att se ifall jag måste plasta in fler till den resan.

45
Sådär....
Blev bara en bilutflykt i helgen. Kom iväg till Uppsala med några små ärenden att fixa.
Under resans gång höll jag och hustrun utsikt längs alla parkeringsplatser efter Hyundai-SUVar. Mötte några Tucson men i övrigt rätt så glest med rättstavade suvar. (Honda säljer mycket i våra trakter!)
Men väl i storstaden fann vi några parkerade SF. Lyckades lappa 3 st. 1 vackert mörkblå längs en kvartersgata och i närheten därav 1 silver. Den tredje hittades på ett affärscenter ute i Stenhagen, även den silverfärgad.
Den sistnämnda blev detektivkollad efter sin avfärd och hade då i vart fall inte kastat kortet på backen. De bägge långtidsparkerade bilarna hade inte flyttats och inte heller berövats sina sidoruteprydnader, innan vi återvände till landsorten.
Hoppas vår helghobby medverkat till att någon fler hittar till dessa sidor.