Annons

Otrohetstankar på det nya året

1
hmmm, som nu snart treårig Sante Fe CM ägare så råkade jag snubbla på en tuff brud i lyxförpackning, se nedan länk. Och med tanke på valutaläget i dollar så börjar det rycka lite i baguetten :wink: . Eller vad säger ni forumvänner, den känns rätt het tycker jag ivf.

Klickade på lite och vipps hade jag valt in all utrutning som gick att få på en den nya Ford Explorer 2011 av modellen Limited, $48,000 kostar kalaset och med nuvarande dollarkurs så blir det (om jag inte räknat fel) cirka 320 000 SEK. Visst frakt, tull och moms tillkommer ju såklart så kanske skriva ner värdet en del så inte svenska staten äter upp en totalt :wink: Tyvärr finns ingen information om/när de börjar sälja den i EU-land så då återstår väl privatimport.

Och fina utmärkelser får den redan i olika sammanhang så även om det är en Ford, så måste jag säga att denna har de lyckats med.

-Någon som möjligen vet bra säljkanaler på att köpa ny bil i USA? Det bästa är kanske att köpa en "totalentrepenad" där bilen, frakten, försäkringar och ev. konvertering ingår. Tacksam för tips :oops:

Ford Explorer 2011 hemsidan:
http://www.ford.com/suvs/explorer

De olika modellerna om man vill jämföra:
http://www.ford.com/suvs/explorer/models

Tror jag blivit lite kär :oops: 8)
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.
Annons

4
Allt utom fronten ser väl bra ut! Gamla Explorern hade en del missar i kvaliteten, men det jobbar väl även den firman på.
Tror den blir ruskigt dyr att äga med soppaförbrukning - försäkring och andrahandsvärde.
Men vem tänker på sådana trivialiteter när det är en fräck och trevlig bil i övrigt! Jag e nog lite åt det hållet själv, måste jag erkänna när hustrun inte hör på!

Är det helt omöjligt att Ford kommer att ta in denna till Europa. De hade ju flera olika modeller Kuga som inte salufördes i Sverige av miljöskäl när jag var och kollade för några år sedan.

Lycka till med efterforskningarna!

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

5
Vet ni att av SAAB´s nyförsäljningar 2010 (bara 10.000 bilar) köpets mindre än 10% av privatpersoner!
Framförallt köper staten de flesta av bilarna (Polis, Tull m.fl).
Är det inte för djäkligt att vi skattebetalare skall suventionera ett förlustbolag (Spyker) för att rädda ett antal jobb i T-hättan?
Ursäkta, tycker givetvis mycket synd om dem som blir arbetslösa, men är det inte fler än jag som tror att SAAB är dödsdömt ändå??

Fick bara ett ryck och måste skriva av mej!
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

6
andteg skrev:Vet ni att av SAAB´s nyförsäljningar 2010 (bara 10.000 bilar) köpets mindre än 10% av privatpersoner!
Framförallt köper staten de flesta av bilarna (Polis, Tull m.fl).
Är det inte för djäkligt att vi skattebetalare skall suventionera ett förlustbolag (Spyker) för att rädda ett antal jobb i T-hättan?
Ursäkta, tycker givetvis mycket synd om dem som blir arbetslösa, men är det inte fler än jag som tror att SAAB är dödsdömt ändå??

Fick bara ett ryck och måste skriva av mej!
@
vad jag förstått så har nya Saab, blivit en dyr bil för privatpersoner att äga..
Fin att åka i är de ialla fall.. ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

7
Det var ett TV-inslag som visades och där ngn från SAAB's ledning sade just att bilarna var för dyra (billigaste SAAB man kunde handla gick på 255.000:-). Dock visar det sig att jag hade fel beträffande antalet bilar!

När jag kollar på Sydsvenskans bilsidor idag - döm om min förvåning om jag hittar denna länk:

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/artic ... asatt.html

Håller till viss del med om att bilarna e fina, men när en arbetskamrat och inbiten SAAB-ägare säger följande efter att ha provkört nya 9-5:
- Det var den skönaste SAAB jag någonsin kört! Till det priset hade jag dock fått en ännu bättre AUDI eller Mercedes, och t.o.m. en bättre Volvo (Gud förlåte)!

Finns ingen SAAB-handlare i Malmö mer! De säljer KIA, Citroén och vissa GM-modeller. Finns ett "showroom" med SAAB - där kan du beställa denna numera utrotningshotade art.
Ingen tar det på allvar, som en försäljare sa till mej för någon vecka sedan!

@nders
:roll:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

9
Har för mig att man ska inte köpa en rent ny bil från USA eller om det inte går. Eller om det har med skatten att göra.

Den ska vara "begagnad" ca 500 mil körda.

Vet nån som ställde bilen på pallbockar och "körde" 500 mil.

10
anders skrev:@S4nta

Hur går det med funderingarna? :-)
Jodå, har fått in lite priser för att hämta hem en. Ska kolla lite mer samt jämföra alternativen. Sen kvarstår ju det svåraste, att förhandla med HSB :D
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.