Annons

SNÖ!

1
Vi har väll fått ca 3-4dm snö totalt :(
brukar vara över halvmeter nu vanligt vis..
Hur ser det ut i övriga landet?

Någon som vill skvallra lite!! ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Annons

2
Jadu jag vet inte hur många decimeter vi har här i gävle, men väldigt väldigt mycket, jag jobbar som snö röjare o idag fick jag ledig då kroppen inte orkar hur mycket som helst.

men jag har kört över hela julen oså. o långt innan dess.
Bild
Ett stycke snö klumnp som jag bar inovember

Bild
ett stycke 2 andra pilot, som sover när jag kör o när jag sover, hoppas jag inte 2 andra piloten kör :D
God Jul önskar jag alla.
kör volvo v70 n 2,4t

4
Ja, Svinto! Det har sett ut likadant i Skåne fram till för 1½ vecka sedan. C:a 50 cm snö överallt. Sedan fick vi varmt och regn, så nästan allt försvann (de största högarna finns det rester av) så skönt.
För någon dag sedan kallare igen och lite snö natten som gick, så nu är det vitt på gräsmattorna igen, men vägarna är rena förutom en del isfläckar.
I skrivande stund -6 i Malmö och en bitande vind!

Vem har myntat uttrycket "Global uppvärmning"? De två senaste vintrarna har varit de kallaste sedan mitten av 80-talet! Sommaren var inte speciellt varm den heller!

P.S. Starta Barsebäck igen - så elpriserna går på rätt håll!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

7
Jo, jag hoppades också att det skulle vara slut nu -framförallt i Skåne!
C:a 1,5 cm på gräsmattor m.m. och igår ishalka! Inge att skotta men salta gångbanan och plattorna upp till huset. Det värsta e ju att kan inte ta Mc:n till jobb eftersom jag kör ömsom på stora torra vägar men också på mindre villagator med helis och fläckar! E gammal nog att inte chansa!

Tänker också på sonen m familj (just nu på Nya Zeeland) boende i Åkersberga. De hoppades ha snöfritt när de kom hem igen sista feb (det töade duktigt när de åkte i januari).

Var finns den "globala uppvärmningen"?

Mer kärnkraft löser mycket i närtid - problemen med den löser man om 30 år (tror jag) - titta på bilindustrin - det som var helt omöjligt för 5 år sedan är standard idag!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

8
1,5 centimeter vad är det :D

Kom till gävle, får ni se vilket kaos det blev här.

Jag trodde folk hade lärt sig att Februari o mars är dne värsta månaden.

Som det verkar nu så kommer det o komma mer snö me :)

Hoppas bara jag är på fötter igen då. tror allt tjafs jag ahr hft runt omkring tyvär börjar ta effekt nu, ligger hemma. o mår piss.

men ni får lla ha det så bra ut i snön. :)
kör volvo v70 n 2,4t