Annons

Santa SM och mycket snö = Häääärligt

1
Hej,

Det är första vintern för min del med en Santa och jag måste bara säga att den är över all förväntan. Går hur stabilt som helst och svår att till och med provocera för att få till ett kast.

Värmen funkar kanon och man kan sitta och köra med vilopuls även om det råder snökaos utanför fönstret.

Just nu struntar man i att den drar en liter milen,,, värt varenda öre.

Santa for the win
Hyundai Santa Fe Gls 2003. Svart som f-n
Hyundai Matrix 1.8 Gls 2006. Silvergrå typ
VW 1300 -70 cabprojekt. Eh, träfärgad och blå
Mazda 323f V6 -97 banracingprojekt. Svart
Jonsered LR12 -03 Hotrodgräsklippare :-). Röd/svart
Annons

2
Det är standardbeteende att längta till mkt snö med en Santa bara så du vet! :wink: Var i Sverige håller du till? Nyfiken.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
ClasseClas skrev:Det är standardbeteende att längta till mkt snö med en Santa bara så du vet! :wink: Var i Sverige håller du till? Nyfiken.
Mig hittar man precis på gränsen mellan Östergötland och Småland mot Vättern till. Vi har fått grymt mycket snö nu, så det är en ren njutning att köra.
Hyundai Santa Fe Gls 2003. Svart som f-n
Hyundai Matrix 1.8 Gls 2006. Silvergrå typ
VW 1300 -70 cabprojekt. Eh, träfärgad och blå
Mazda 323f V6 -97 banracingprojekt. Svart
Jonsered LR12 -03 Hotrodgräsklippare :-). Röd/svart

4
Jag kan bara instämma i detta, då jag är snö röjare så är bilen perfekt för mig.
Jag brukar möta chefen på invägen då jaga hr makin hemma hos honom, han skrattade sist jag kom, det baar yrrde snö om bilen o var väldigt högra snö drev, men jg bararullade rakt igneom.

Bilen är som en pansar vagn, funkar hur bra som helst, är skit nöjd me detta.

Ska knäppa nått kort sen när jag sak ut elelr dra en film snutt, så får ni se hur dte ser utnär man åker till jobbet. :D
kör volvo v70 n 2,4t

5
Det är helt Ok att flänga runt med "lillebror" också.
Utklassar helt klart tåget, varmt och komfortabelt.

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

6
Erik Å skrev:Det är helt Ok att flänga runt med "lillebror" också.
Utklassar helt klart tåget, varmt och komfortabelt.

Mvh/e
Vi som "fuskar" med icke-analog 4-hjulsdrift med ESP, TCS och andra fiffigheter kan ju alltid prova att stänga av ESPn. Då påminner bilen lite grann om hur en SM beter sig. JÄÄTTEKUUL! :D :D 8)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
idag var jag o kompisen ut, på en helt oplogad väg han först me sin suzuki sj, o jag efter me klunsen, det gick faktist bättre än vad jag ahde trott, hängde bilen en gång bara, men annars fick man högst ta fem omtag o backa o sen köra framåt.
Men då ska vi ha i åtanke att det var snö upp till knä vecken på mig ochså, hehe. jag pljöde me fronten o knuffade snön framför mig, så mycket snö var det.

Fick tyvär ingen film på santan dock på kompisens bil bara.

Men nu vet man ju om att man inte behvöer oroa sig för att inte kunna hämnta maskinen ialla fall. hehe
kör volvo v70 n 2,4t

8
Vi som "fuskar" med icke-analog 4-hjulsdrift med ESP, TCS och andra fiffigheter kan ju alltid prova att stänga av ESPn. Då påminner bilen lite grann om hur en SM beter sig. JÄÄTTEKUUL! :D :D 8)

Tycker att ESP gör bilen väldigt understyrd då den stryper ner kraften vid minsta antydan till inspirerad körning.

Urkopplad ESP och en medveten gasfot, då går den som bäst! :D
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

Re: Snö !

10
hehe ska nog inte visa kompisens suzuki, då blir du bara så till dig hehe :D

Nästa gång kanske ni kan hojta till så kan jag höra me kompisens om vi kan komma förbi me. alltid mer skoj om man är fler.=)

I värsta fall, kan jag nog ordna ett par skogsvägar som man aksnke kan rulla på o sen grilla någonstans om ni är intresserad av det.?
Santavalp skrev:Hej :)

Här i Sandviken har vi mycke snö ,
lite bilder från helgens körning :wink:

http://jonhund.suddenlaunch3.com/index. ... 1291467265

Mvh Zukan 8)
kör volvo v70 n 2,4t