Annons

Tips på finurliga iPhone applikationer

1
Smart tänkt av försäkringsbolaget if med en iPhone app som ger dig hjälp vid t ex en olycka.

Applikationen är gratis att använda och du laddar ner den kostnadsfritt från App Store. Med applikationen i din Iphone når du alltid viktiga larmnummer vid en trafikolycka eller nödsituation – var du än befinner dig i Europa. If hjälper dig utgår från din aktuella position, förutsatt att din GPS och Data roaming är påslagen i mobilen.

Funktioner i applikationen:
- Alla larmnummer i Europa finns lagrade i If hjälper dig och ändrar sig automatiskt efter vilket europeiskt land du är i. Du får alltid tag i hjälp vid en olycka.

- Med ett tryck på din Iphone når du If, eller If Assistance om du som If kund behöver hjälp med t.ex. bärgning av bilen.

- En snabbkurs i Första hjälpen som tydligt beskriver vad du ska göra om någon är allvarligt skadad eller medvetslös vid en olycksplats.

- En funktion som hjälper dig att ta bilder vid en trafikolycka.

Som en idé vore det snygga att vidareutveckla applikationen så man kan fylla i en skadeanmälan och skicka in direkt på något sätt för att snabba upp processen. ;)

Men framförallt - ni andra försäkringsbolag, ta lärdom och ta fram sådana här applikationer till Smartphones.

Lär mer och ladda hem från nedan adress.
https://www.if.se/web/se/Privat/Vidskad ... fault.aspx
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.
Annons

Re: Tips på finurliga iPhone applikationer

2
S4nta skrev:
Som en idé vore det snygga att vidareutveckla applikationen så man kan fylla i en skadeanmälan och skicka in direkt på något sätt för att snabba upp processen. ;)
Är du stamkund? :P

Personligen är jag svag för sådana saker. Jag uppskattar verkligen folks påhittighet och har samlat på mig några, så klart mer eller mindre nödvändiga, program...

Till iPhone
Eniro -min lunchguide i fickan
SL -lokaltrafiken
SSRS -kustväder
Waze -navigation
Google Talk -chat
Imageshack -för över bilderna till Imageshack direkt
Arla köket :!: -min middagsguide i fickan
Planets (3D stjärnhimmel så jag kan navigera efter stjärnorna när gps'en slutat fungera ;-)
Photo Shop Express -vet jag inte varför egentligen
och en genväg till www.obd-codes.com

Ibland använder jag den att ringa med oxå :roll:

I min Nokia hittar man
G-mail -för att jag är så nyfiken
sports tracker -min träningspartner
GPS -Nokias egna navigationsprogram
GPS-baserad hastighetsmätare som bara visar just farten
ficklampa
vattenpass:!: :!:
Accu Weather
och :oops: Guitar Rock (som Guitar Hero...)

SJÄLVKLART använder jag handsfree om jag nu måste ta ett samtal i bilen när jag kör. 8)
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)