Hej å välkommen ella-25!
Jag vill helst inte framstå som en "messerschmitt", men på 2,7:an är kamremsbytet vid 9000 mil. Då återkommer åxo 4500 mil servicen där man byter bakaxelolja och växelfördelningslådsolja
På 9000 mil pluppar det till med 6 st tändstift à dryga 100lappen styck.
Vanlig mellanservice på 6000 mil.
Kolla däcken
Originaldäcken är i det närmsta outslitliga, om de skiftas runt med jämna mellanrum. Min bil har snart rullat 10000 mil, och vi åker fortfarande på originaldäcken.
Finns det vinterdäck med? Om inte se till att det märks på priset, det är inga billiga puckar.
Var kritisk mot ev. glapp i framvagn. Har för mig att det är största felorsak hos SBP.
Annars kan jag bara tala varmt om 2,7:an, särskilt i exclusiveutförande, man får en go' bil för lagom pengar.
Prisbilden har jag tyvärr ingen aning om, eftersom jag inte funderat på att sälja, men på:
www.bytbil.com kan man göra avancerad sökning. Bara att speca årsmodell, max antal mil, bränsletyp osv, så får man ganska god uppfattning om vilka priser säljarna vill ha.
Dieselfrågorna får nog Swedefe eller Vegard svara på. De har koll på oljebrännarna.