En Norgehistoria
Postat: 29 jul 2006, 15:48
En Norgehistoria.
Hej Alla här på forumet.
Vi har en Santa Fe diesel 03a som har gått ca: 6500 mil.
Bilen tvärdog ungefär 10 mil norr om Namsos nu på semestern,
stendöd. Jahapp ringa efter en bärgare naturligtsvis,ringde försäkringsbolaget som fixade en från Namsos. Upp med bilen
och husvagnen efter. Färden gick till Motorpartner AS i Namsos,
så långt OK. Ont om personal + semestertider men dom tog ut
datorn och började kolla. Fel på sensor vid kamaxel , jaha bara
att beställa en ny. 2 dagar senare var det helt plötsligt fel på
sensorn på vevaxeln, jaha igen. Försäkringsbolaget ordnar en
hyrbil med dragkrok så det är bara att dra hem husvagnen,
och vänta på att telefon ska ringa. Några dagar senare ringer
Matorpartner och meddelar att registret är ödelagt ?????????
Bara att byta motor. Hmmm, kontaktar generalag. här hemma
och förklarar ärendet, inom en halvtimme ringer dom tillbaks
och förklarar, tydligen har spännrulle, kamrem + en massa annat
blivit skrot ( totalhaveri ). Bekräftar att motorbyte är nog lämpligast.
Bilen gick sönder den 19 juli, garantin gick ut den 21 juli !!!!!!!!
Undrar om det är någon här på forumet som har läst eller hört om
liknande problem med Santans dieselmotor.
_____________
janevill
Hej Alla här på forumet.
Vi har en Santa Fe diesel 03a som har gått ca: 6500 mil.
Bilen tvärdog ungefär 10 mil norr om Namsos nu på semestern,
stendöd. Jahapp ringa efter en bärgare naturligtsvis,ringde försäkringsbolaget som fixade en från Namsos. Upp med bilen
och husvagnen efter. Färden gick till Motorpartner AS i Namsos,
så långt OK. Ont om personal + semestertider men dom tog ut
datorn och började kolla. Fel på sensor vid kamaxel , jaha bara
att beställa en ny. 2 dagar senare var det helt plötsligt fel på
sensorn på vevaxeln, jaha igen. Försäkringsbolaget ordnar en
hyrbil med dragkrok så det är bara att dra hem husvagnen,
och vänta på att telefon ska ringa. Några dagar senare ringer
Matorpartner och meddelar att registret är ödelagt ?????????
Bara att byta motor. Hmmm, kontaktar generalag. här hemma
och förklarar ärendet, inom en halvtimme ringer dom tillbaks
och förklarar, tydligen har spännrulle, kamrem + en massa annat
blivit skrot ( totalhaveri ). Bekräftar att motorbyte är nog lämpligast.
Bilen gick sönder den 19 juli, garantin gick ut den 21 juli !!!!!!!!
Undrar om det är någon här på forumet som har läst eller hört om
liknande problem med Santans dieselmotor.
_____________
janevill