Annons

klocka

1
Sedan bilen var inne på verkstad så har våran klocka varit svart. tänkte höra om det är någon som har bytt säkring till den och om det var svårt :?
Bilen en 05 santa fe var inne för att det läckte in vatten bak i den men det är fixat men vi undrade med över färddatorn den hänger sig och hoppar lite som den vill men dom tyckte inte att det var något fel :( ..
det här med klockan tror jag att gubben fixar ensam :lol: det är 8 mil till verkstaden..
Annons

2
Hejsan "KGA santafe" !

Kunde vara lite intressant och veta Var någonstans läckte den in vatten? Tänkte bara då jag har en 05:a själv, ifall man skall vara lite observant på något speciellt ställe. :shock:

När det gäller färddatorn och klockan, okey förstår 8 mil, men helt klart en garantisak. Om den "hoppar lite som den vill" och inte funkar som den skall, strunt samma vad verkstaden tycker, kräv att få det åtgärdat. Kan ju bero på allt från litet enkelt fel till byte av enheten. Stå på er även om det är en "skitsak".

Vore ju tusan så dålig märkes-PR, om man själv skall behöva mekka med en splirrans NY bil.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

Re: kolcka

3
KGA santa fe skrev:Sedan bilen var inne på verkstad så har våran klocka varit svart. tänkte höra om det är någon som har bytt säkring till den och om det var svårt :?
Bilen en 05 santa fe var inne för att det läckte in vatten bak i den men det är fixat men vi undrade med över färddatorn den hänger sig och hoppar lite som den vill men dom tyckte inte att det var något fel :( ..
det här med klockan tror jag att gubben fixar ensam :lol: det är 8 mil till verkstaden..
Fjällräven drabbades av samma sak när han eldade upp säkringen till cigguttaget fram. Klockan går på samma säkring. Kolla upp om säkringen har brunnit. Det är enkelt att byta den om du har säkringstången i närheten + om du inte har labbar i samma size som en skogshuggare! :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
nimbusen
Det var vänster bakruta som läckte...
tjejerna mina var inte såå glada när dom skulle ta sina kläder och dom var blöta. Men nu är ju det fixat tror att det var tätningen runt fönstret som det var fel på.. men det är ju lite svårt nu att kolla när det är -grader.
Jo jag tycker nog att det skall vara en garanti sak angående färddatorn så jag skall nog stri lite om det.

verktyg finns så då skall det ju inte vara så svårt att byta säkring

5
Hej KGA santa fe!

Angående färddatorn på 05:an fick jag en kallelse (kampanjgaranti) då de bytte ut den. Jag hade också tokiga värden samt ett värde som inte visades alls.

Hälsn
Stahl

6
Stahl > Hade ni kontaktat verkstaden/försäljaren innan och påtalat fel på färddatorn eller är var det ett generellt utskick ni fick?

Har själv iofs. inte reagerat eller märkt något konstigt med "resecomputern" i min bil, men de kunde ju vara lite intressant ifall de nu är ett känt fab.fel från Hyundai.
Var och besökte min försäljare/butik senast nu i mellandagarna och de nämnde inte ett ord eller frågade om jag iakttagit något fel med F-datorn.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

7
Hej!
Hade nämt det på verkstaden att den kunde bytas vid tillfälle. Ungefär samtidigt kom det på posten en kallelse (kamanjgaranti) att ta kontakt med verkstaden för att boka tid. Tror bestämt att kallelsen skulle kommit även om jag inte tagit kontakt med verkstaden.
....blev vi klokare på detta ??? :wink:

Stahl

8
Klokare å klokare.... :?: Vi är väl tillräckligt kloka!!! - Vi valde ju Santa Fe :roll: :lol:

Okki, då skall jag fråga ang. datorn nästa gång jag besöker verkstan. Tack iaf.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red