Annons

16
opticrob skrev:Hittar banne mig ingen exteriör jag heller :roll: :roll:
:shock: Va? Det är väl inte bara jag som har reklambannern högst upp på sidan!? :? :?
(Eller är det något jag fått som kompensation för att jag inte har värmetrådar i framrutan...? :roll: :mrgreen: :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

17
Hittar ingen banner heller.....Men reklam banner det är reklam! Det har inget samband med själva spolare....men hur som helst har aldrig hört och träffat att nån fick spolare som fabrikmonterat! Det står inte heller i faktabladet om Santa (även som tillval) :D Punkt. Slut! Tror inte att fabriken monterar sådana spolare just för nån speciellt land :roll:
Bild

19
Är jag tillräckligt tydlig? En skärmdump...! (Pilarna har jag lagt till.)

Bild

Uppe till vänster syns den bannern med svart bakgrund som jag menar.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

22
Lövet skrev:Photoshop :wink:
Givetvis...! :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

24
Alexandr skrev:Jag tror att de är monterat för att reklamera bilen och just på den bilen. Inte till mass tillverkning. Bilden på reklam bann räknas inte :D
Det var då märkvärdigt...? :roll:
Då har de haft fullt sjå med att lacka om det exemplaret ett antal gånger...! :shock:

Bild
Bild
Bild
Nåväl; Jag har mycket svårt att tro, att världens femte största biltillverkare skulle specialtillverka strålkastarspolare för ett enda reklamexemplar...! :finstilt:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

25
Alexandr skrev:
Lövet skrev:Photoshop :wink:
3D Studio Max. Bilderna ju rör sig :D
:?: :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

26
I så fallet de tillverkas just för Korea marknaden. Men fattar inte fortfarande. Kan en och samma fabrik tillverka samma bilar i olika varianter för olika marknader?

På din reklam bann står på koreanska vilket innebär att reklamen går till Koreansk marknaden. Finns det nåt annat land som kan koreanska? :D :D
Bild

27
Hej, åtminstone för Koreamarknaden kan man beställa Santa Fe CM med xenonljus + strålkastarspolare. Dessutom är det blinkers i sidospeglarna och så är det några finesser till. Bla Hill-holder, sätesvärme i baksätet + lite till. Jag har skrivit om det i en annan tråd tidigare.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

29
Alexandr skrev:Men fattar inte fortfarande. Kan en och samma fabrik tillverka samma bilar i olika varianter för olika marknader?
Det kan du vara lugn för att de kan...! :roll:
Nästan alla biltillverkare utrustar sina bilar för olika marknader i olika världsdelar! I ett mindre land - som t ex Sverige - utrustas ofta bilarna med extragrejerna vid importen; I Wallhamn har vi PDI som exempel!
PDI = Pre-Delivery Inspection, d v s man monterar det som är speciellt för den svenska marknaden. Stänkskydd, strålkastarspolare (inte på alla importmärken) o s v...!
I vissa andra länder har man, ofta p g av handelsreglerna, byggt egna fabriker för vissa marknader!
I Alabama i USA tillverkas t ex Santa Fe för USA-marknaden!
Och där har de en 3,3-liters V6:a i sortimentet! :mrgreen:
Min granne - som är engelsman - har en högerstyrd BMW X3, byggd för den engelska och australienska marknaden!
(Samt för den Nya Zeeländska marknaden, har jag för mig...!)

(Undrar förresten om vi inte är i lite fel tråd med den här diskussionen?
Visserligen är tråden gammal, men ändå...?)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

30
Jodå... Jag jobbade på Toyotas generalagentur ett tag på 90-talet, just med tillbehör_/wallhamn. det sattes på ett hundratal grejer i hamnen på varje bil, alla dekaler ex. varningstrianglar, halvljusautomatik, värme till stolarna osv.

Det ganska breda modellprogram vi hade i Sverige var bara toppen på isberget , det fanns alla möjliga varianter av bilar som aldrig ens togs hit. Redan om man åkte tex till Danmark kunde man se variationer i sortimentet.

Såklart finns det Santor med spolning, frågan är ju bara varför man inte tog detta på bilarna som säljs här? troligen ingår det i något slags paket med flera fördyrande saker och man var tvungen att passa för att bilen inte skull bli för dyr. Dom räknar nog på varje krona.

Eller så regnar det inte tillräckligt här :shock:

I Afrika sålde dom Landcruisern utan värmepaket :)