Kupefläkten i min santa har fått spel, den går på näst högsta läget oavsett hur jag ställer in ACC:n Till och med om jag stänger av klimatanläggningen så fortsätter fläkten att gå. Det går att höja fläktfarten ett steg till, men det gå inte att sänka, trots att det indikerar på displayen att fläkthastigheten sänks.
Någon som varit med om detta?? Tips?
Annons
5
Har snackat med en mekaniker på hyundaiverkstad och han höll in AUTO samtidigt som han tröck in AMB flera gånger. Då kommer man in i felkodsmenyn, men ingen felkod visades. Det stod "00" som det ska göra när allt funkar ok. Han hade för övrigt inte varit med om detta fel någon gång förut.
Har fått ett annat tips på annat håll att det kan vara ett motstånd som har sagt upp sej, att det isåfall ska sitta i närheten av fläktmotorn. Antar att man får ta och meka lite med fläkten och börja byta lite grejer. Hör av mig vid ev. framsteg...
Har fått ett annat tips på annat håll att det kan vara ett motstånd som har sagt upp sej, att det isåfall ska sitta i närheten av fläktmotorn. Antar att man får ta och meka lite med fläkten och börja byta lite grejer. Hör av mig vid ev. framsteg...
8
Om du har ett artikelnummer så kan jag kolla vad en sprillans kostar i Korea. Sedan kan du jaga bland skrotarna här: http://www.bildelsbasen.se/HAJ skrev:Dom säger på bilduon att man troligtvis måste byta hela klimatkontrollen, alltså den där grejen med knappar och display å allt. de säger att nåt kan ha brunnit i den... Kostar endast 8 tusen plus moms, så fläkten får nog gå på högfart i fortsättningen också.
(Eller heter det återvinningsstation nuförtiden? )
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
9
Jag passar på att skriva lite i denna tråd, det var ju ett tag sen
Jag har haft fel på ett fläktrelä på min santa och har en teori om vad som kan vara orsaken bakom HAJ,s problem.
Santan är utrustad med två relän som sitter monterade bakom handskfacket, det ena reläet sköter fläktens hastighet på låga varv och det andra sköter fläkten på höga varv.
Jag skulle kunna tänka mig att relät som sköter fläkten på full fart har brunnit i hop och matar ström hela tiden till fläkten, därav så går inte fläkten att köra på låg fart...
Vore jul om vi fick reda på vad som orsakat problemet
MVH: Torparn
Jag har haft fel på ett fläktrelä på min santa och har en teori om vad som kan vara orsaken bakom HAJ,s problem.
Santan är utrustad med två relän som sitter monterade bakom handskfacket, det ena reläet sköter fläktens hastighet på låga varv och det andra sköter fläkten på höga varv.
Jag skulle kunna tänka mig att relät som sköter fläkten på full fart har brunnit i hop och matar ström hela tiden till fläkten, därav så går inte fläkten att köra på låg fart...
Vore jul om vi fick reda på vad som orsakat problemet
MVH: Torparn