Annons

Problem med Hyundai accent gls -95

1
Hej.

Köpte nyligen en gammal Hyundai som första bil och är inte alltför tekniskt när det gäller bilar.
Som sagt har det börjat hända lite grejer med den och undrar om ni har någon enkel lösning på det eller förslag på vad jag bör testa.
Osäker om allt började samtidigt men tror dom 3 översta felen gjorde det i alla fall. Här är felen(finns säkert fler som jag ej tänkt på just, så uppdaterar tråden om jag kommer på mer):

* Helljuset fungerar inte när man har det på, bara genom att flippa spaken mot sig så det blinkar till(osäker om det funkar jämnt då också).
* Fläkten fungerar inte på något läge. Susar endast nån sekund om jag trycker på någon av knapparna som har med cirkulationen att göra.
* Elfönstren fungerar inte.

+Sätes värmarna fungerar ej(fungerade inte när jag köpte den heller)
+Sen lyser det på panelen att någon dörr är öppen, gjort det sen jag köpte den så det felet har nog inget alls att göra med dom andra. Men vore trevligt
om det gick att få bort. Kanske genom att ta ur nån säkring, fast vilken och vad mer kommer ej att fungera då?

Jag har kollat igenom säkringarna under huven och dom verkar ok, även dom som sitter på insidan(bytte ut en trasig men gjorde ingen skillnad).
Vet ej hur man kollar om reläna i säkringslådan under huven är ok, osäker på om man bara kan dra ut dom eller om det krävs rätt verktyg. Och om man
kan se på dom med ögat om dom fungerar som dom ska.

MvH Andreas