Annons

Intervalltorkare.

1
Hej. Jag var i dag på verkstaden och reklamerade intervalltorkarna. Jag kan inte ställa in någon egen intervall med ringen på torkarspaken. Jag är säker på att det har fungerat. I automatläget fungerar regnsensorn. Nu till det märkliga. Verkstaden hävdar att det inte är intervalltorkning som ställs in med ringen utan det är inställning av känsligheten för regnsensorn. Om någon fattar vad jag menar så skriv gärna och berätta hur ni upplever torkarinställningen. :D

Hälsningar
Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver
Annons

3
Hej.

Även jag misstänker att verkstadskillarna har rätt i sitt påstående.

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

4
Det får inte vara så att ni har rätt :doubt: Jag har ju nästa idiotförklarat verkstaden.... Då måste jag ju göra en pudel :!: ( Hoppas ni har fel). Det kommer nog fram så småningom. Verkstaden har mailat huvudkontoret och frågat. Jag återkommer.

Voff
Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver

5
I bruksanvisningen kapitel4 sida71 står det att med ringen justerar man intervalltorkningen, det tolkar jag på samma sätt som dig Tesla.
Men de kan lika gärna mena ngt annat tex känsligheten på regnsensorn :?
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

6
På min Santa Fe CM ställer man in känsligheten på regnsensorn med ringen. Tror nog att det är så på ix35 också.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
He he skönt att man inte är ensam om att ha varit helt säker på sin sak och sedan fått svart på vitt att man har haft fel .
Ta med dej lite fikabröd till verkstadskillarna nästa gång så är pudeln fulländad .
:oops:
Lasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

8
Samma sak på i40, ringen ställer in käsnligheten på sensorn. Tyckte även jag att intervalltorkare var konstig innan jag fattade att det var känsligheten man ställde in.

9
Japp det är känsligheten på rutans givare, för övrigt så funkar detta ganska dåligt när det snöar men i vanligt regn är det ok. Så ta inga referenser i snöfall utan gör det i regn. :D
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

10
Go kväll alla hjultomtar :D Jag har kvällen till ära tagit på mig både dumstrut och tomteluva. Alla ni där ute, inklusive verkstaden i Linköping har rätt. Ringen styr känsligheten på regnsensorn :cry: Härmed är mysteriet löst och fallet avslutat. God hjul och ett gott nytt år från en något stukad Claes.
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver

12
Tesla skrev:Go kväll alla hjultomtar :D Jag har kvällen till ära tagit på mig både dumstrut och tomteluva. Alla ni där ute, inklusive verkstaden i Linköping har rätt. Ringen styr känsligheten på regnsensorn :cry: Härmed är mysteriet löst och fallet avslutat. God hjul och ett gott nytt år från en något stukad Claes.
Slutet gott allting gott . God jul och gott nytt år alla ixare . :2lol:

Mvh Lasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .