Annons

i30 - 2013

1
Hej därute!

Jag går och väntar på min i30 1.6 CRDi/110 man 6-vxl Business Miljöbil. 2-3 veckors leveranstid upp till Norrbotten. Går från 240 hkr, fyrhjulsdrift till denna men går samtidigt från en förbrukning på ca 1,2 l/mil (bensin) till nånstans runt 0,5 l/mil (diesel) :D Att den sedan är skattebefriad gör inte heller ont.

Är det någon som har hunnit känna på en liknande och fått några mil på den? Omdöme, så här långt?
Annons

2
Svara mig själv! Har nu i eftermiddag hämtat ut bilen. Känns riktigt bra, känner mig hemma i den på en gång. Dagen bjöd dock på årets första riktiga höststorm med riktigt busväder så det lockade inte till några längre utflykter.

Återkommer med rapporter framöver, om nu någon är intresserad ...

3
Hejåvälkommen Kaxe! :D :D
Det är ju alltid kul att hämta ut en sprillans ny bil. Vad valde du för färg på ekipaget?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
ClasseClas skrev:Hejåvälkommen Kaxe! :D :D
Det är ju alltid kul att hämta ut en sprillans ny bil. Vad valde du för färg på ekipaget?
Tack för det! Jag valde en "Hazelnut brown". Tycker mycket om den färgen, riktigt snygg i mina ögon.

Det enda minus som jag tycker mig upptäcka är att helljuset inte är så där riktigt bra. Iofs hade jag 3 st extraljus med 100 w halogen på förra bilen, så jag kanske jämför lite "äpplen och päron". Det blir nog 3 st Xenonljus i alla fall. Monteras så snart jag får tid! :D Häruppe i Norrbotten kan vi faktiskt använda helljuset en hel del och det behövs för att om möjligt upptäcka renar, älgar mm på och vid vägen.

5
Hej och mycket välkommen till Forumet, Kaxe! :D :D
(Dig har jag missat... :oops: )
Grattis till bilen! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
Ljuset är nu åtgärdat via 3 st extraljus! Eventuellt blir det en Xenonkonvertering av halvljuset framöver, har inte bestämt mig ännu. Kör nog den här vintern och utvärderar först.

Har även beställt en Ditec-behandling av lacken, glasbehandling och fälgbehandling. Tänkte passa på innan det blir en massa rispor och skador. Sen är det bara att spola av bilen när det behövs :D Inga borstar eller svampar ska behövas.