Annons
Annons

3
Vad jag har sett så är alla märken klistrade med tejp (typ 3M Auto Tape) som sitter som berget. Det skadar inte att värma lite grann och sen att använda demonteringsverktyg av plast. Bra tandtråd kan funka att såga bort tejpen med.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
går med en bra duk och en spackelspade, har gjort så på flera mina bilar utan att det blivit märke
sedan tvättar man bara bort dom gamla limresterna med t.ex citrusrengöring

6
Såg till så mina vart bortplockade av ÅF innan leverans, dels de stora på skärmarna men även alla utom hyundaimärket på bakluckan, cleant ska det vara. :)

Men jag har tagit bort märkena på alla mina tidigare bilar, senast när jag hämtade ut in flång nya saab 9-3 Aero, dom tog jag bort när jag kört ut bilen från hallen!
De flesta lossnar lätt, men att värma lite med värmepicka brukar vara bra sedan är det bara torka bort eventuella limrester med lite T-röd.

// Jeppe

Re: Blue Drive-märkena

7
Har visst missat att uppdatera denna tråd.

Plockade bort samtliga märken och jag använde endast en fiskelina, fungerade förvånansvärt smidigt.
Var bara att "såga" sig igenom limmassan så lossnade märket, därefter "rullade" jag bort kvarvarande massa med fingrarna och för att slutligen köra med lite polish för att få bort de sista småresterna, blev riktigt bra.