Annons

Hyundai Trajet 2000, ingen luft från ventilationen

1
Tja!

Har problem med en bil av ovan nämnda modell.
Det är så att det kommer ingen luft från luftutblåsen inne i kupen. Varken till fotutrymme, mitten eller defrost (vindruta).

Fläkten går, där är inte problemet. kupefltret är inte igensatt och samma problem finns även om jag testar utan filter.
Har försökt kika så alla spjäll (iaf dom jag såg) rör sig och det gör dom hur fint som helst.

Luften kommer iaf fram till, och förbi filtret. Sen tar den vägen någonstans tongue Hör inget flåsljud eller liknande heller.

Men någonstans måste det vara stopp, antingen igensatt eller ett spjäll som inte öppnar, eftersom där finns ett kupefilter så har jag svårt att tänka mig att det är igenstockat någonstans, utan lutar mer åt att ett spjäll hindrar luften.
Har ingen betydelse om man försöker blåsa fram kall eller varmluft.

Bilen har någon typ av air con, där är dock mest troligt kompressorn trasig, men det hör ju inte hit.
Några idéer innan jag börjar riva?




Mvh Tommy
Annons

Trajet

2
Jahapps, problemet löst då!

Jag monterade en ny fläkt i den i höstas. Tänkte inte mer på det utan kollade bara så den gick innan jag monterade dit den.

Nu märkte jag dock att den s*ten gick åt fel håll, så fick skifta kablarna så den började gå åt rätt håll.

Nu fungerar det kanoners.
Billig fläkt - man får vad man betalar för.




Mvh Tommy