Hej,
Jag har en 2,4 GLS -01 som jag köpte förra hösten. Satt inga rails på den, men tänkte att det ska väl inte vara så svårt att montera dit. Finns ju gott om lösa rails ute hos skrothandlare!
Men dock, vet inte hur jag skall gå tillväga, ingen jag pratat med verkar veta, inte heller min lokala hyundai-verkstad.
Så nu vänder jag mig till er, finns det någon som kan tala om hur jag skall gå tillväga, om det ens är möjligt att montera dit rails på en santa fe som inte har några från början?
Annons
2
har du några lister som sitter där nu?
funderar på om din bil har täcklock eller lister över hålen, om din nu bil har några hål överhuvudtaget.
visst det går ju säkert att måtta hålen från en skrotbil och borra hål. men då skulle man nästan tagit ner innertaket för att inte se att något innanför kan skadas. att ta ner det är ju ett jäkla jobb att riva ner panel i bilen osv
funderar på om din bil har täcklock eller lister över hålen, om din nu bil har några hål överhuvudtaget.
visst det går ju säkert att måtta hålen från en skrotbil och borra hål. men då skulle man nästan tagit ner innertaket för att inte se att något innanför kan skadas. att ta ner det är ju ett jäkla jobb att riva ner panel i bilen osv
3
Sitter en list/skena på vardera sida som löper längs hela taket. Försökte pilla upp den lite försiktigt för att se om det fanns några infästningspunkter klara. Dock förstördes det plastclips som håller fast skenan så jag tordes inte fortsätta. Så jag vet ej hur det ser ut under listen med hål etc.
Hur ser själva infästningen ut på en bil som har rails, är det nån typ av färdig gänganordning el liknande?
Hur ser själva infästningen ut på en bil som har rails, är det nån typ av färdig gänganordning el liknande?