Hej på er,
Ny på detta forum, och har precis köpt en Santa Fe 2004 års modell. Jag är inte helt nöjd med att ha en enkel Sony stereo i den, det känns onekligen lite gammaldags att inte ha något som ser bättre ut och är mer integrerat i bilen. Jag har försökt att hitta tips på hur man kan få till detta bättre med tex panelstereo, men inte hittat någon klockren tråd för det.
Är det någon som har tips?
Tack på förhan!
Annons
2
Hejåvälkommen matsfl!
Utrymmet för radio på våra SM är ju bara 1DIN vilket är rätt så tråkigt. US-modellerna har istället en mittkonsol med större hål för 2DIN-stereo. Vad du kan göra är att köpa en sån mittkonsol så har du roligare alternativ att välja på. Alternativet är att kapa befintlig mittkonsol, dvs kapa bort "pinnen" under radion så du får ett 2DINs utrymme. Det finns mekanik bakom för att husera en 2 DIN-radio så installationen kommer att funka. Jag har svårt att tro att det blir snyggt med att kapa men det är ändå en möjlighet.
Utrymmet för radio på våra SM är ju bara 1DIN vilket är rätt så tråkigt. US-modellerna har istället en mittkonsol med större hål för 2DIN-stereo. Vad du kan göra är att köpa en sån mittkonsol så har du roligare alternativ att välja på. Alternativet är att kapa befintlig mittkonsol, dvs kapa bort "pinnen" under radion så du får ett 2DINs utrymme. Det finns mekanik bakom för att husera en 2 DIN-radio så installationen kommer att funka. Jag har svårt att tro att det blir snyggt med att kapa men det är ändå en möjlighet.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision