Annons

Automatlådan på i40 CRDI Sport A6.

1
Hej!

Är det någon mer än jag som har en i40 CRDI Sport Automat där jag tycker att när du släpper gasen i tex låg fart så verkar lådan inte riktigt koppla ur utan ligger kvar och drar. Så att det uppstår lite vibrationer,är detta rätt? Den ska väl liksom koppla ur direkt när du släpper gasen,och inte dra lite som det gör nu. Tycker det verkar lite irriterande,och inte haft det på andra automatlådor. En justerings sak kanske,någon som vet eller har samma problem som jag?

mvh Conny Karlsson.
Annons

2
jag har märkt det också..
men trott det har med kylan att göra.
Dags att gräva lite i detta..
tror dock inte det ska va något fel.. (ÄN) ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

3
Vi har inte märkt av sånt, men med alla datorer i bilen som bestämmer vad hjulen ska göra o inte göra låter det inte så konstigt att den bete sig annorlunda.
Annars är det väl bara o koppla in sig på datorn i verkstaden för att se om allt är som det ska.

4
Ni som kör automat är ni nöjda? Jag måste bittert erkänna att jag ångrar mig att jag inte tog en sport med automat. Men är man snål så är man. Nästa gång då jäklar ska jag göra rätt från början.

5
Måste gå på vad min sambo säger, och hon är riktigt nöjd.
Tom förbrukningen har gått ner en aning.
Men då måste man hålla lite koll på hur fort man kör.
Ligger man under 100, och "planerar" sin körning någorlunda, kan man få ner den bra, men det gäller väl alla bilar generellt sett.

6
De gäller nog alla bilar oavsett växellåda. Min manuella ligger på 0,57 på blandat. Har ganska tung fot. Skulle jag köra utformat är det ju plattan i mattan är jag rädd för. Hur är automaten, är den steglös.