Annons

Trim 1,6CRDI/128

1
Det finns ju trimbox att köpa men kan man göra nåt mer för att plocka ut mer hästar??

Utan att helst öppna på motorn... men visst vill man det så kanske det finns lite att hämta om man snuggar till toppen lite, dom brukar inte se så fina ut i kanalerna på hyundai.

Sport luftfilter?? Tror ju aldrig på såna men kan dom göra nån skillnad?? Alltså inga öppna filter nu utan sport insatser som passar i orginal burk.

Fan vart ju från åkt av en Impreza diesel och det känns inte så bra.... :D
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11
Annons

2
Köpte ju en trimbox från Dieselkraft så den blev på runt 150 hästar nu så nu hänger man på många lite värre bilar på motorvägen :) Piskar många också...

Men vad kan man göra mer då?? Hade bilen varit äldre och utan garanatier så hade man ju kunnat fläska bort partikelfilter och egr och tjänat nå kraft där också.

Skulle vara kul att ha en i30 som går som faan :)
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

3
Indalsman skrev:Köpte ju en trimbox från Dieselkraft så den blev på runt 150 hästar nu så nu hänger man på många lite värre bilar på motorvägen :) Piskar många också...
Hämtade precis ut en box från dieselkraft som jag ska trycka in i min i30. Har ju bara 90hk-motorn tyvärr men hoppas det blir lite skillnad.

Du som kört med boxen ett tag nu... Hur har du upplevt det så här långt?

4
Marteeen skrev:
Indalsman skrev:Köpte ju en trimbox från Dieselkraft så den blev på runt 150 hästar nu så nu hänger man på många lite värre bilar på motorvägen :) Piskar många också...
Hämtade precis ut en box från dieselkraft som jag ska trycka in i min i30. Har ju bara 90hk-motorn tyvärr men hoppas det blir lite skillnad.

Du som kört med boxen ett tag nu... Hur har du upplevt det så här långt?
Jag har bara positiva upplevelser, bilen går myyycke bättre och drar mindre bränsle. Orginal så låg jag enligt färddator och pendlade mellan 0,62-0,67 men efter att jag kopplade in boxen så ligger jag och pendlar mellan 0,52-0,58 och vid 0,58 måste jag tillägga att då är det hård motorvägs körning med myycke fullgas och växlingar :D

Men jag skulle vilja ha bilen trimmad på riktigt vis, alltså via styrboxen men jag letar fortfarande efter bra alternativ.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

5
Indalsman skrev:
Jag har bara positiva upplevelser, bilen går myyycke bättre och drar mindre bränsle. Orginal så låg jag enligt färddator och pendlade mellan 0,62-0,67 men efter att jag kopplade in boxen så ligger jag och pendlar mellan 0,52-0,58 och vid 0,58 måste jag tillägga att då är det hård motorvägs körning med myycke fullgas och växlingar :D

Men jag skulle vilja ha bilen trimmad på riktigt vis, alltså via styrboxen men jag letar fortfarande efter bra alternativ.
Har snittat 0.52 på min så här långt och som minst 0.43 när jag tant-körde den en sträcka på 25 mil bara för att se vad som är möjligt... Men förra helgen blev det Göteborg-Gävle med 3 passagerare + packning i 150km/h och då drog den 0.56... Rätt najs. Skulle vilja testa den resan igen med boxen inkopplad... :-)

Min färddator visar alltid galet tycker jag. Skriver upp allt för att hålla koll själv som den snåljåp jag är.. :P

Ska bli kul att koppla in den. Det kanske blir i helgen.