Annons

Vad ska forumet heta?

1
Jo, forumet har ju ändrats med tiden och nu har vi i stort sett alla Hyundaimodeller med i forumet.

Problemet är forumet fortfarande heter "Club Hyundai SUV Sweden". Det är dags för en ändring av namnet som matchar inriktningen.

Vad tycker du att forumet ska heta? Jag är tacksam för alla förslag!
:mrgreen: :mrgreen:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

2
Nå, jag har också insett att det har blivit något "otidsenligt" med namnet "SUV" i loggan,
så jag föreslår helt enkelt "Club Hyundai Sweden"...
Loggan behöver då "bara" ändras med något större text, där "SUV" utelämnats. :idea:
(Hur man går tillväga, är dock för mig en gåta...)
Men samtidigt vill jag, att det skall vara tillåtet att använda sig av det (blivande?) gamla SUV-dekalen/märket!
Tycker jag... :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
"Hyundai" är ju lite mer än bara bilar (jag hade en gång till datorn en bildskärm från Hyundai)...
Alltså menar jag att "SUV" inte bara bör tas bort utan ersättas med något annat t ex "Cars" (eller möjligen bara "Car") eller i andra hand "Bil" eller "Bilar" dvs något som som markerar vilken "Hyundai-gren" klubben sitter på.

Med andra ord är mitt förstahandsförslag följande som klubbnamn:

"Club Hyundai Cars Sweden"


/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

4
BengtB skrev:"Hyundai" är ju lite mer än bara bilar (jag hade en gång till datorn en bildskärm från Hyundai)...
Alltså menar jag att "SUV" inte bara bör tas bort utan ersättas med något annat t ex "Cars" (eller möjligen bara "Car") eller i andra hand "Bil" eller "Bilar" dvs något som som markerar vilken "Hyundai-gren" klubben sitter på.

Med andra ord är mitt förstahandsförslag följande som klubbnamn:

"Club Hyundai Cars Sweden"


/BengtB
Visst 17 har du rätt Bengt... Glömde bort... :oops: Har t o m sett en liten mobiltelefon från Hyundai!
Instämmer således med föregående skribent! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Tack BengtB, för insiktsfull kommentar!

Namn som
-Club Hyundai Sweden
-Forum Hyundai Sweden

har hittills varit i mina tankebanor.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
Min förra TV var en Hyundai! - Så BengtB har helt rätt!

Detta kan bli riktigt stort! Både på gott och ont.

Det kommer att krävas mycket av de som är moderatorer att hålla någerlunda koll på vad som händer och kanske att trådarna inte blir för många utan att man kan hitta det ämne man söker. Ibland (av egen erfarenhet) behandlas ofta samma ämne i olika trådar, vilket jag tycker är synd!
Det bör vara lätt att navigera mellan ämnen och trådar och därför bör man klistra ihop de som är snarlika.

Annars har jag bara positiva erfarenheter här. Kanske lite för mycket focus på "Santa" - men det är ju inte konstigt eftersom detta var den dominerande SUV Hyundai hade när forumet startades.

Lycka till! Jag hjälper gärna till så mycket jag kan med mina begränsade datorkunskaper (klippa och klistra i Word och Powerpoint kan jag).

Mitt namnförslag:

Hyundai Owners Car Club In Sweden. "HOCCIS"

Har "Googlat" på hoccis och finns inget man kan anmärka på, så varför inte ett bra lösenord: "Är du också en HOCCIS"?

Hur man sedan skall uttala det är väl upp till var och en!

@nders

:idea: :roll: :!: :wow:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

8
Skäreläjan skrev:Nå, jag har också insett att det har blivit något "otidsenligt" med namnet "SUV" i loggan,
så jag föreslår helt enkelt "Club Hyundai Sweden"...
Loggan behöver då "bara" ändras med något större text, där "SUV" utelämnats. :idea:
(Hur man går tillväga, är dock för mig en gåta...)
Men samtidigt vill jag, att det skall vara tillåtet att använda sig av det (blivande?) gamla SUV-dekalen/märket!
Tycker jag... :wink:
Vi får nog räkna med att vi inte kan fixa till befintlig logga. Sedan är det inte säkert att vi får använda Hyundais "H" i vår logga framöver hur som helst. Så jag tycker att ett namn får faktiskt rendera i en ny logga också! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
Att "Hyundai" och "Cars" ska vara med i namnet är ju uppenbart, men sen då? Fler förslag tack innan vi sätter ner foten! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
Tack Salle! :D :D :D
Nu har jag reggat mig även i KIA-klubben!
Riktigt kul! :D
(Men om någon tror att det blir ändring på mig, så tror någon fel...! :badgrin: :badgrin: :badgrin: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

12
Skäreläjan skrev:Tack Salle! :D :D :D
Nu har jag reggat mig även i KIA-klubben!
Riktigt kul! :D
(Men om någon tror att det blir ändring på mig, så tror någon fel...! :badgrin: :badgrin: :badgrin: )
Tur för dig att du kan regga dig på 2 forum! :wink: Jag har ju 2 Hyundaier så får hålla mig till 1 forum. Fast det är klart, det kanske finns ngt motorgräsklipparforum som jag har missat? :roll:

Tebaks till tråden:
Jag föreslår "Hyundai Cars Sweden"
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

13
ClasseClas skrev:
Skäreläjan skrev:Tack Salle! :D :D :D
Nu har jag reggat mig även i KIA-klubben!
Riktigt kul! :D
(Men om någon tror att det blir ändring på mig, så tror någon fel...! :badgrin: :badgrin: :badgrin: )
Tur för dig att du kan regga dig på 2 forum! :wink: Jag har ju 2 Hyundaier så får hålla mig till 1 forum. Fast det är klart, det kanske finns ngt motorgräsklipparforum som jag har missat? :roll:

Tebaks till tråden:
Jag föreslår "Hyundai Cars Sweden"
Låter bra ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

14
ClasseClas skrev: Jag föreslår "Hyundai Cars Sweden"
Och jag tycker i och för sig att det är ett bra förslag - men undrar ju om inte generalagenten Hyundai Bilar AB i så fall vill ha ett ord med i laget.
Varken vi själva eller generalagenten är väl intresserade av att klubbens/forumets namn förleder gemene man att (miss)uppfatta oss som en del av eller t o m kanske identiska med företaget.

Med andra ord så saknar jag ordet Club (eller nånting i den stilen).

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

15
BengtB skrev: Med andra ord är mitt förstahandsförslag följande som klubbnamn:
"Club Hyundai Cars Sweden"
/BengtB
Som sagt: Då har "Club Hyundai Cars Sweden" åtminstone två röster.
Sedan hoppas jag bara, att vi tillåts ha kvar loggan i sitt nuvarande utseende - det verkar ju inte ha varit något hinder hittills,
mycket tack vare att klubben alltid varit mycket välskött och hållit en mycket god ton i sitt innehåll.
Dessutom anser jag det vara ett stort plus för Hyundai Sverige med ett fint forum - vilket också flera gånger betonats i AHA-tidningen...! :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"