Annons

Hur montera motorvärmare ("slangvärmare")?

1
Jag har precis köpt en Santa Fe 2004 CRDi som saknar motorvärmare. På bildelsbasen har jag hittat en motorvärmare som kommer från en exakt likadan bil. Den är av typen "slangvärmare" - den skall alltså monteras någonstans på kylvattenslangen. Den är kanske inte lika bra som en blockvärmare, men det förefaller mig som om det borde vara enklare att montera den.
Den ser ut så här:
Bild
Jag undrar, har någon i forumet erfarenhet av sådana? Har ni något tips om vart denna skall monteras in?
Tacksam för all tips!

Hälsningar,
herz[/img]
Annons

2
Hej , nja det där är inte en motorvärmare, det är extravärmare för dieselmodellen 3 st glödstift som värmer ingående vatten till värmepaketet. Om du tittar på torpedväggen vid passagerarsidan så ska du se att där sitter den. På min 02 sitter den där iallafall-

Mvh Anders.

3
Anders Andersson skrev:Hej , nja det där är inte en motorvärmare, det är extravärmare för dieselmodellen 3 st glödstift som värmer ingående vatten till värmepaketet. Om du tittar på torpedväggen vid passagerarsidan så ska du se att där sitter den. På min 02 sitter den där iallafall-

Mvh Anders.
Tack för svaret! Det var ju lite snopet för jag har redan köpt den här... Den rubricerades som motorvärmare på bildelsbasen...