Annons

Bromslös nära olycka med min Santa

1
hej!
Jag och frugan sladda runt lite på en snöig parkering och sedan när vi kom rullande mot den vanliga parkeringen där det stod massa bilar så var bromspedalen STUM! Ingenting hände när jag tryckte på pedalen och jag fick sikta på närmaste snödriva tätt intill 2st bilar! efter att jag hade åkt igenom snödrivan och in på en nerfart till ett garage började bromsarna fungera!

Är det nån som kan ha en aning om vad det kan vara! Jag tror att nåt liknande hände när jag åkte i djupsnö i vintras, men inte alls under lika lång tid!
9000 mila servicen är nyss gjord!

/mvh
Magnus
Annons

2
Det kan inte vara så att bromsarna ahr legat på o blivit blank polrade o varma, då när man bromsar så händer det inte ett dugg.

Iannat fall när ni lekte kanske bromsoken frös, o på det sättet så slutade dom o funka, men det teorin tror jag ej på själv.

Utan den första mer faktist, annars ni nått broms porblem, typ att luften tar slut till hjälpservon
kör volvo v70 n 2,4t

4
Martin.n skrev:Har du kondens vatten i bromsoljan/vätskan kan du tappa bromsverkan med!
-Och med det inlägget bekräftar Martin.n att han tog sig hem från
träffen hos Hyundai i Infra City/Sollentuna och efter en dagstripp på c:a 110 mil pallade med en sen vända på Forumet?! Strongt!

-Fast han tog väl ett par pilsner o en räkmacka i Tönnebro och sedan lät farsgubben ratta hem, medans han drog timmer i baksätet? :roll:
:biggrin:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

5
petroff skrev:
Martin.n skrev:Har du kondens vatten i bromsoljan/vätskan kan du tappa bromsverkan med!
-Och med det inlägget bekräftar Martin.n att han tog sig hem från
träffen hos Hyundai i Infra City/Sollentuna och efter en dagstripp på c:a 110 mil pallade med en sen vända på Forumet?! Strongt!

-Fast han tog väl ett par pilsner o en räkmacka i Tönnebro och sedan lät farsgubben ratta hem, medans han drog timmer i baksätet? :roll:
:biggrin:

Petroff :wink:
Respekt! :D :D (eller normalt ungtuppsbeteende...)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Ja petroff har rätt i det att farsan fick köra från Tönnebro! ;)
Men innan det så testade jag 4wd på underkylt regn och provecerade santan utan antispinn systemet inkopplat. vägen va som en spegel!!
Snitt hastigheten låg väll på ###km/h och santan tog 76l på 104mil.
Några hade provat att byta körbana 5km före tönnebro men trasslat in sig! Usch va besvärligt det såg ut att trassla ut sig igen.
vad mera kan tilläggas.. Barn! Prova inte detta utan vuxet sällskap!! ;)
Någon bira blev det inte med dock en mosmeny med cola..
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.