Annons
Annons

Re: Leveransproblem...

2
Shamsiin skrev:Beställde ju min nya Santa Fe i mellandagarna och fick idag besked om att den kommer nog tidigast April-Maj.
Skandal!
Hmm... Det låter nästan som om det är någon specialmodell du beställt?
Vissa färgkombinationer t ex, eller en 2,4 M6 GL har ju 150 dagars leverans - fem månader...? :shock:
Annars håller jag med dig om att det verkar vara väldigt lång tid...? :? :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Leveransproblem...

3
Shamsiin skrev:Beställde ju min nya Santa Fe i mellandagarna och fick idag besked om att den kommer nog tidigast April-Maj.
Skandal!

Fler som har samma problem???
'

Många!
Sollentuna fick byxångest och trodde inte på sin egen produkt.
Man har inte beställt tillräckligt mycket bil, och nu står man med sin tvättade hals och kan inte leverera.
Det är precis som dom tror att det är någon slags kris eller något i landet...

http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... t=lekstuga



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

4
Beställde min bil 15dec. Tre dagar tidigare fanns det enl. säljarens uppgift tre tillgängliga i sverige. Vid skivandet visade det sig att de inte fanns kvar! Nåja säljaren ringer och får bekräftat att en bil finns för leverans under februari. Ok då surt men vad göra. Nu visar det sig att den bilen tydligen gått upp i rök eller att någon annan fått ta den. Bilen är tydligen under produktion och då den då är klar tar det 28 dygn till sverige + 10 arbetsdagar innan leverans till kund. Ska vi gissa mitten april.

Detta känns verkligen trist :evil:
Santa Fe 2,4 Nordic -05
Snart 2,2 CRDi-R A6 Comfort-5

5
Tror det va i sept eller okt som jag beställde min 10a
sedan blev den försenad och sen blev det kallt och,m,m ...
Men i slutet av jan så stog den äntligen på gården.. :D
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

6
Lelle skrev:Beställde min bil 15dec. Tre dagar tidigare fanns det enl. säljarens uppgift tre tillgängliga i sverige. Vid skivandet visade det sig att de inte fanns kvar! Nåja säljaren ringer och får bekräftat att en bil finns för leverans under februari. Ok då surt men vad göra. Nu visar det sig att den bilen tydligen gått upp i rök eller att någon annan fått ta den. Bilen är tydligen under produktion och då den då är klar tar det 28 dygn till sverige + 10 arbetsdagar innan leverans till kund. Ska vi gissa mitten april.

Detta känns verkligen trist :evil:
Jag har varit med om precis samma sak, beställde bilen i slutet av dec och den stod då på båten hette det. Skulle komma till sverige inom ett par veckor. Nu 1a mars så skulle jag hämta den och då hade den fortfarande inte kommit till sverige. Motorproblem hette det då, hmm den stod ju på båten när jag beställde. Nu har jag fått ett datum och det skall bli spännande att se om det stämmer.

/Emil

8
Låter väl inte helt otroligt.
Vilket datum har du fått Emil?
Har själv bara fått ursäkter och att inte säljaren vet när.
/Lelle
Santa Fe 2,4 Nordic -05
Snart 2,2 CRDi-R A6 Comfort-5

9
Jag har fått den 14e, stod tydligen i systemet.

Jag tror tyvärr inte på det och hoppas iallafall att den kommer innan 1a april. Har beställt den som tjänstebil och får betala förmånsvärde för hela månaden oavsett vilket datum jag hämtar ut den.

Fortfarande inget besked

10
Min säljare sa att de hade leveransproblem av motorerna.

Vet ej om det är svammel från hans sida eller ej.

Enligt honom så fick han leveransbesked 3-4 veckor innan bilen kom så det lär ju inte bli innan April som det ser ut nu. :cry:

Funderar på att avboka skiten och köpa en Landrover istället :roll:

Annars får man väl årsmodell 2011 istället, för den lät väl hinna komma innan de kan leverera 2010.

12
Hej Emil.nojd och välkommen som skribent på Forumet! :D :D
Låter verkligen frustrerande med sådan väntetid! :roll:
Håller med Swedefe om hans teori...! :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

13
Skäreläjan skrev:
Håller med Swedefe om hans teori...! :wink:
Ja-ha? Och min teori bara avfärdar ni? :roll:

:D Äh, vad tusan: Tror som Swedefe. Att man fick kalla fötter på huvudkontoret.
Men jag har full förståelse för taktiken.Skulle göra likadant om jag nu vore i den positionen.Sen skulle jag självklart kompensera lite snyggt med nåt lyxigt litet
"plåster på såren" för de drabbade kunderna.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

14
petroff skrev:
Skäreläjan skrev:
Håller med Swedefe om hans teori...! :wink:
Ja-ha? Och min teori bara avfärdar ni? :roll:

Petroff :wink:
Inte alls, inte alls! :oops: 8)
Det enda som fick mig att tvivla lite var den här texten i artikeln:
-"Flera utländska biltillverkare skeppar sina bilar till Södertälje där de ställs upp i avvaktan på vidare transport ut i Sverige."
Eftersom Wallhamn ligger något utanför Södertälje, menar jag...? :? ( :smoking: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"