Annons
Annons

3
Beroende på exakt modell och färg skall den väl lackas sen också?

Får Du inte ut detta på Trafikförsäkringsföreningen som parkeringsskada?
i så fall är det väl bara att sätta dit nytt

4
Lövet skrev:Beroende på exakt modell och färg skall den väl lackas sen också?

Får Du inte ut detta på Trafikförsäkringsföreningen som parkeringsskada?
i så fall är det väl bara att sätta dit nytt
jo då men en anmälan om p-skada tar jäkligt lång tid innan man får besked. jag tänkte mera om någon hade en hum om vad den kostar? jag har vagnskada på försäkr. enda kruxet är 5000:- i självrisk Iofs misstänker jag att plast -schabraket baktill ligger i den storleksordningen (minst) lackad o monterad! OM ens det räcker. i värsta fall får man väl ta det den vägen.

5
nimbusen skrev:
Lövet skrev:
Får Du inte ut detta på Trafikförsäkringsföreningen som parkeringsskada?
i så fall är det väl bara att sätta dit nytt
jo då men en anmälan om p-skada tar jäkligt lång tid innan man får besked. jag tänkte mera om någon hade en hum om vad den kostar? jag har vagnskada på försäkr. enda kruxet är 5000:- i självrisk Iofs misstänker jag att plast -schabraket baktill ligger i den storleksordningen (minst) lackad o monterad! OM ens det räcker. i värsta fall får man väl ta det den vägen.
För att få ut försäkring på en parkerings skada, måste du ha vittnen till olyckan eller att han som kört in i dig finns kvar och skriver på skade papperet..
Om inte det finns, måste du göra en polisanmälan om smitning och även kunna bevisa att du ej hade skadan tidigare innan du stälde bilen på parkeringen.
Det bästa är en bild på bilen före du lämnade den på parkeringen och en efter när du kommit tillbaka och märkte skadan.
skulle du inte märka skadan försen du kommit hem, är det hopplöst att få ut något för parkerings skada. :(
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

6
Är det som du påstår en parkeringsskada orsakad av ett annat trafikförsäkrat fordon, och du kan styrka att det hände just då och där så betalar du ingen självrisk alls, det är det som är poängen med att anmäla det.

7
Lövet skrev:Är det som du påstår en parkeringsskada orsakad av ett annat trafikförsäkrat fordon, och du kan styrka att det hände just då och där så betalar du ingen självrisk alls, det är det som är poängen med att anmäla det.

Hade jag upptäckt när skadan uppstod dvs. att jag sett när det hela inträffade, Så hade det Inte varit något problem, för då hade jag
strypt den :evil: :evil: :evil:
Min högst personliga uppfattning är ang.förutsättning till ersättning. INTE faèn går jag runt bilen med kamera och knäpper en serie bilder varje gång den parkeras, :D dessutom tror jag att de flesta p-skador upptäckts i efterhand. Vittne till att bilen var oskadad då den parkerades lite knepigt om man är ensam i bilen. "sammanfattning" Anmälan gällande P-skada = i regel Fullständigt MENINGSLÖST att göra ! JAG FÅR NOG ta det på min vagnskada,
Det är bara att jag blir så "förbannad"på folk som inte kan stå för de dom orsakar åtminstone lämna namn,tfn.nr. det är ju lätt hänt att det händer en malör på P-plats speciellt när P-platsen är full av snö. thisCase is closed ! :(