Annons

Atos

1
Hejsan!
Har en Atos från 98 som jag är mkt nöjd med. Jag har en fråga!
Var sitter fläktmotståndet?
Har haft fläktmotorn borta, drn fungerar bra, men går inte på lägsta hastighet så det måste väl vara motståndet?
Tackar på förhand.
Sommen
Annons

2
Hejåvälkommen sommen! :D :D

Bor du månne vid sjön Sommen frågar en fd Linköpingsbo?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
ClasseClas skrev:Hejåvälkommen sommen! :D :D

Bor du månne vid sjön Sommen frågar en fd Linköpingsbo?
det intresserar också en annan fd Linköpingsbo :D S:t Larsgatan....
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, Sommen! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
Tack alla!
Jag bor i Tranås som ligger bredvid Sommen.
Detta forum verkar vara mkt bra och aktivt.
Stort Tack för tipset Terran.
/ Sommen
Sommen

7
He, og velkommen ja...

Vedr Atos, Her i huset har vi to Atoser, døtrene mine har hver sin, en knall rød 2000 mod som nå har rulla 7500 mil, og en knall blå 05 modell som har rulla nå 3700 mil...

Litt pussig, men begge to henger nå littt med bremsene på venstre framhjul, så jeg får ut å bestille reprasjon og oppsmøring av dette på mandag....

Begge bilene er helt knall til vårt bruk.

Klossar !

8
Hej :)

Som Vegard säjer så har klossarna fram på Atos
samma problem som Santa Fe bak att de rostar fast :shock:

Så ett tips är att göra rent klossarna och smörja oken
när man byter till sommar/vinterhjul :wink:

Mvh Terran 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

Re: Klossar !

9
Santavalp skrev:Hej :)

Som Vegard säjer så har klossarna fram på Atos
samma problem som Santa Fe bak att de rostar fast :shock:

Så ett tips är att göra rent klossarna och smörja oken
när man byter till sommar/vinterhjul :wink:

Mvh Terran 8)
På Santa'n smører verkstedet dette opp på servicene, og på Atosene, har jeg bare gått pg tenkt på dette.... men aldri fått ut fingeren og fått det gjort..... da da så..... kan jeg jo ha det så godt......

Re: Klossar !

10
Santavalp skrev:Hej :)
Som Vegard säjer så har klossarna fram på Atos
samma problem som Santa Fe bak att de rostar fast :shock:

Så ett tips är att göra rent klossarna och smörja oken
när man byter till sommar/vinterhjul :wink:

Mvh Terran 8)
Smörja oken säger du; Vill bara höra med dig om det, Terran, är det fett (axel- ) som gäller,
eller skall man använda sig av något annat, t ex kopparpasta (som ju är så himla populärt...)?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Klossar !

11
Skäreläjan skrev:
Santavalp skrev:Hej :)
Som Vegard säjer så har klossarna fram på Atos
samma problem som Santa Fe bak att de rostar fast :shock:

Så ett tips är att göra rent klossarna och smörja oken
när man byter till sommar/vinterhjul :wink:

Mvh Terran 8)
Smörja oken säger du; Vill bara höra med dig om det, Terran, är det fett (axel- ) som gäller,
eller skall man använda sig av något annat, t ex kopparpasta (som ju är så himla populärt...)?
Hei

Kobberpasta ser jeg verkstedet har brukt på santa'n, men det er nok det beste og, for det er jo svært varmebestandig.....

på den eldste Atosen, var og alle deler og bolter satt inn med dette.... men når ikke jeg har holdt det vedlike, kun tenkt på det, så blir det jo slik....

Re: Klossar !

12
vegard skrev: Hei
Kobberpasta ser jeg verkstedet har brukt på santa'n, men det er nok det beste og, for det er jo svært varmebestandig.....
på den eldste Atosen, var og alle deler og bolter satt inn med dette.... men når ikke jeg har holdt det vedlike, kun tenkt på det, så blir det jo slik....
Tack, Vegard!
Då skall jag ta itu med det, så snart vi fått hem vår nya lillebil!
Då har jag ju möjlighet att låta Santan stå, och köra med den lille så länge...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Klossar !

13
Skäreläjan skrev:
vegard skrev: Hei
Kobberpasta ser jeg verkstedet har brukt på santa'n, men det er nok det beste og, for det er jo svært varmebestandig.....
på den eldste Atosen, var og alle deler og bolter satt inn med dette.... men når ikke jeg har holdt det vedlike, kun tenkt på det, så blir det jo slik....
Tack, Vegard!
Då skall jag ta itu med det, så snart vi fått hem vår nya lillebil!
Då har jag ju möjlighet att låta Santan stå, och köra med den lille så länge...!
Må bare få si at de atos'ene vi har, er de perfekte studine-biler, billige i drift, og aldri noe særlig tull.... det er i midlertid svært lurt og skifte girolje på de, etter 4-5000 mil.....

vi kjøpte den 2000 modellen for tre år siden, og den hadde da gått 4900 mil. nå nærmer den seg 8000 mil, og dette med at den ene bremsen forran henger, er det første vi gjør med de..... ellers er de bare kjørt og kjørt....

Den 2000 modellen har forøvrig et heftig lydanlegg, på 1600W, og det er lite bagasjeplass i den..... men hun eldste som eier den, sier hun heller vil ha lyd-grop, enn bagasjeplass...... tror det må være verdens eneste atos med sånt musikkanlegg.....

Da hun kom med dette musikkanlegget, spurte jeg henne hva i all verden hun skulle med det??? svaret kom momentant.... "blåse fliret av de BMW-gutta som ler av bilen min"...... Og det klarer hun jaggu og.....

14
Sånn.... da var en fullstendig bremseservice bestillt til begge Atos'ene våre.... eller jentene sine da.... det er jo det riktige...

Bremsene plukkes da helt i deler, sjekkes, reingjøres, smøres opp, samt at deler som ikke er helt topp, skiftes ut..... Bremsene skal bare være tipp-topp......

Merkeforhandleren er bare helt topp, og service-minded......

Re: Klossar !

15
vegard skrev: Den 2000 modellen har forøvrig et heftig lydanlegg, på 1600W, og det er lite bagasjeplass i den..... men hun eldste som eier den, sier hun heller vil ha lyd-grop, enn bagasjeplass...... tror det må være verdens eneste atos med sånt musikkanlegg.....

Da hun kom med dette musikkanlegget, spurte jeg henne hva i all verden hun skulle med det??? svaret kom momentant.... "blåse fliret av de BMW-gutta som ler av bilen min"...... Og det klarer hun jaggu og.....
:wow:
Ja, det skulle jag vilja se! :shock:
Du måste lägga in några bilder på den ljudanläggningen också, Vegard!
Ta det under "Vegards Bilder"...!( http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... 6&start=15 )
Ja, nog vill jag tro, att hun "blåste fliret av BMW-guttene"...! :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"