Annons

Discovery -> Tucson -> Santa Fe

1
Hej Allihopa

Jag har lurkat på detta forumet som icke medlem av och till ända sedan vi skaffade Tucsen för två år sedan. Så nu när vi bytte upp oss till en Santa Fe kännde jag att det var dags att bli medlem.

Bor i Kållered utanför Göteborg med min fru och två pojkar. Jobbar som webbutvecklare inne i Göteborg. Innan Tucsen spenderade jag sju år i en Land Rover Discovery TD5. En fantastisk charmig bil med vissa brister i detaljkvaliteten och driftsäkerhet. Den fick utstå mycket körande vid sidan av vägen i skog och mark plus en härlig resa till Island.

Men när vår första pojk var på väg kände vi att det var dags för en pålitligare och bekvämare bil som dessutom var lite billigare i drift. Tucsen passade oss bra till en början men började kännas lite tråkig och trång efter två år, så det fick bli en -08 Santa diesel med automat.

Vi är fantastisk nöjda. Santan känns som rena sportbilen i jämförelse med Discon och är mycket rymligare än Tucsen. Min första bil med läderklädsel och det känns mysigt exklusivt :)

Hälsningar
Jan
Annons

3
Hej och mycket välkommen, Pappa-Santa! :D :D
Grattis också till Santan! :D
Glöm nu inte att kika igenom "Funderingar och Svammel", och att du kan göra din "egna" tråd med bilder i "Bilarkivet"...! :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Black Pearl antagligen då...! :D :D
Nu tror jag du blev riktigt populär hos ClasseClas...! :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"