Annons

Joppe har..... del 3

1
Ja, nu har jag precis skrivit på och skickat in papprena,, har beställt en ny bil (absolut läge att köpa nybil nu)... och det känns lika roligt denna gången, bilen levereras inom två veckor och man kan knappt vänta.
MEN MEN det blev faktiskt inte en Santa Fe,,, inte heller en Tucson,, faktiskt inte en Hyundai alls :shock: :shock: ... Nu är ju frågan om jag därför ska sluta vara men i Hyundai Suv Sweden ?? Nääää jag tänker hålla mig fast här iallafall,,, jag har ju åtminstone en "nästanHyundai" i form av en annan Koreansk SUV.
Således så slipper ni mig inte !!
"Joppe"
Annons

2
:shock: :shock:
Nä, jag menar väl det...! Det är fullt tillåtet att byta bil, och ändå vara kvar i gemenskapen här på Forumet - som jag ser det! :D
Detta Forum, som jag tycker har utvecklats till att inte enbart vara en plats för tekniksnack,
utan blivit ett sätt att umgås, och som ju också fyller en social funktion!
Inte minst här under "svamlet", har ju flertalet av oss lärt känna varandra, och även om vi inte alltid träffats i verkligheten,
så tycker jag det känns som om vi alla tillhör den närmaste bekantskapskretsen!
I flera fall har tidigare bekanta bytt till andra bilmärken, och är fortfarande kvar på Forumet - även om skrivandet inte blir så ofta kanske...? :wink:
Så, Joppe, grattis till nya bilen! :D :D
Håll dig kvar här på Forumet med gott samvete; Vi är ju som en stor familj allihop, eller hur?
(Sen vill fler än jag säkert gärna se bilder på den nye... eller hur? :wink: :wink: :mrgreen: :mrgreen: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Ja på nåt sätt så har det blivit mer än en märkesklubb,,, vännerna man fått försvinner ju inte bara för att man byter märke.... bild på Pärlan,,,kommer när bilen levererats,,,(och jag orkat ta mig igenom proceduren att lägga in bilder)...
"Joppe"

5
Ja... eller det ska vara 3,5 V6 enligt papprena...och som det ser ut så får jag hämta den imorgon :P ....man e lite som ett barn på (h)julafton.
"Joppe"

6
Och här är BILDEN på Joppes Sorrento!
Grattis Joppe! :D Kvar i "familjen" iallafall...!
Bild
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Gratulerar till ny bil! Jag blev lite fundersam över "3.3l V6" för det stämde varken med Kia, Chevrolet eller SsangYong. Nu förstår jag bättre! Lycka till med bilen och häng kvar här! Dina presumtiva Kiapolare har väl ännu inget svenskt forum att pladdra på?
:roll:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
Man tackar !! Nä jag har inte sett nått Forum för Kia Suvar, så jag hänger kvar här, dels för att jag trivs med alla er "gamla" märkesvänner och dels för att Kian ju i mångt och mycket är en Hyundai... Vi har ju sett en och annan Sportage på klubben så vi KIAner får väl bilda en undersektion..

Hur som helst är det en riktigt skön bil med mycket muller (3,5 liter V6) och ett skönt "amerikanskt" gung... OCH det är permanent 4-hjulsdrift med ett low-läge som man enkelt lägger i med ett vred på panelen.
Att Sorenton skulle vara 2-hjulsdriven med möjlighet att manuellt lägga i 4-hjulsdriften är bara sant på vissa modeller.
Nu längtar man efter en riktig långtur (har hotat Skäreläjan med att göra ett besök).
"Joppe"

10
Joppe skrev:Man tackar !
Nu längtar man efter en riktig långtur (har hotat Skäreläjan med att göra ett besök).
Ja! Vad kul! :D :D
Det skulle verkligen vara roligt! :wow:
Förra sommaren hade vi ett flertal celebra besök, och ser gärna en upprepning även denna sommaren! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

11
grattis till ett bra köp den enda bil jag jobbar med som nästan ALDRIG är fel på bara länken i handbromsvajern som fastnar lite om man inte smörjer den varje år! Utöver det aldrig några problem på V6:An bara Crdi:n

12
Skäreläjan skrev:
Joppe skrev:Man tackar !
Nu längtar man efter en riktig långtur (har hotat Skäreläjan med att göra ett besök).
Ja! Vad kul! :D :D
Det skulle verkligen vara roligt! :wow:
Förra sommaren hade vi ett flertal celebra besök, och ser gärna en upprepning även denna sommaren! :D :D
Vi kanske kan lägga en Cooperträff på på Tjörn :D Vad säger du Läjan, har du plats i trädgårdsskjulet! :D
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!