Annons

max w på Extraljus

1
Har precis köpt mig ett par Hella Rallye 3003 blue. Vet nån om man kan stoppa i 100W :twisted: i dom :?: Utan att det förstör reflektor eller dyl.

Dom jag köpte hade också inbyggda Positionsljus. Men jag blev osäker om man får ha det tillsammans med befintligt ljus (bara en känsla jag fick om man lästa andra forum).

Kommer ta en bilder på det! Before/after bilder :D
Annons

2
Jag har aldrig mindre än 100w i mina extraljus, men jag har Bosch ljus. Hade dock ett par Hella före och det hände inget med dom.
Sen är det ju inte tillåtet att sätta in 100 wattare i nya extraljus men det är ju en helt annan femma... :D :D
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

4
Enl vägverket får parkeringsljus (eller positionsljus som det egentligen heter) sitta max 25cm från ytterkanten på bilen. De flesta extraljus hamnar ju betydligt längre in och då får man inte ha dom.
100w i stora extraljus brukar inte vara något problem då kylytan är tillräckligt stor.

5
Det är ju inte tillåtet att åka omkring med halvljus tillsammans med dimljus heller, men det är ju många som inte bryr sig om det heller. :?

Jag har nog åxo möjlighet att peta in pos.ljus i mina x-ljus, får nog kolla lite mer på det, ser ju faktiskt lite mysigt ut.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

7
Det är ju inte tillåtet att åka omkring med halvljus tillsammans med dimljus heller, men det är ju många som inte bryr sig om det heller.

Jag har nog åxo möjlighet att peta in pos.ljus i mina x-ljus, får nog kolla lite mer på det, ser ju faktiskt lite mysigt ut.
Sen kan man byta ut glödlampan på pos.ljuset till Led, det skall enl dom som vet ge ett lite krispigare (läs xenon) ljus.
http://www.diodhuset.se/.

8
"Sen kan man byta ut glödlampan på pos.ljuset till Led"

Har testat det, och då de är gjorda av plast har de en tendens att överhetta iom att de sitter så nära strålkastaren - funkar nog bättre i ex.vis en Tucson.
Santa Fe GLS Navstar 2.4 -03 & Santa Fe GLS Vision 2.4 -03... det är jämlikhet!

13
GAMLE skrev:Hur många extraljus (100w) kan man montera på bilen utan att behöva extrabatteri eller en generator till?

//G
Minst sex stycken, iallafall...! :D
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... c&start=15
Maxantalet går säkert att räkna ut med någon speciell formel,
men det överlåter jag till expertisen här på Forumet! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

14
Med 70 amp batteri bör du kunna plocka ut c:a 900w med frisk laddning.
Men du ska väl ha lite över till annat också :D :D
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!