Annons

Läckage grenrör??

1
Hej har köpt en santa fe -02 med v6 motor som gått 17000 mil, när den är kall och jag startar den låter det och luktar som om den läckte i främre grenröret, det tystnar när motorn blivit lite varmare. Kan det vara packningen, sprucket grenrör eller kanske bara muttrar som lostnat, någon som har erfarenhet?
Annons

3
Hallo jag har exakt samma fenomen checklampan började att lysa slocknade av sig själv efter ca en vecka verkstan sa att det kan bero på en avgaspuff eller något liknande skulle vara skoj att få reda på vad din verkstad sa? Nu idag så tände den sig igen inget händer bilen går perfekt så jag släkte den själv med att ta av minuskabeln en stund men felet sitter väl kvar i datan?
Kör en Santa Fe 2,2 Diesel 2008 Campar året runt

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, Polar680ds!:D :D
Att felkoden sitter kvar i minnet, är jag ganska säker på.
Jag hade åkt till en aukt. verkstad och läst av felkoden, för att vara säker på att det inte var något allvarligare.
Det sitter sensorer som känner av avgaserna, så både avgasrening och bränsleblandning är rätt; Förmodar att de fanns redan på -02:orna.
Om någon av dessa lagt av, kan det bli fel bränsleblandning, och bilen drar mer soppa än den ska.
Detta enligt min verkstad, då jag hade ett sånt fel -06, på vår nya CM.
Kul också med en ny medlem från Skene; Där har vi sett många Santor...! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Välkommen Polar680ds (fasen va krångligt.Får bli polarn Pär eller nåt)
Häckar du i Falköping? Och lyckats undgå OffRoaders?
Eller nu vet jag, du gör som jag på ICA:Nej, inte den där jobbiga grannen.!Och så tittar man åt annat håll elller extra länge på nån gurkburk. :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart