Annons
Annons

2
Själv använder jag tandtråd :!: när jag ska ta bort emblem.

När det gäller dekaler brukar det funka bäst att blåsa med hårtork för att värma/mjuka upp lite granna. Då åker dessutom det mesta klistret med när man drar bort dekalen.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

4
Tandtråd é kanon, sågar genom den dubbelhäftande geggan som emblem är fastsatta med, utan att skada lacken.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

Varning

5
Vill ge en liten varning av att ta bort dekalerna.

Det kan synas i lacken under märkena. Om märkena suttit en tid kan solljuset gjort inverkan, Men även om bilen är ny kan mäkena vara monterade så tidigt efter lack att en vis fördjupning uppståt.

Tog bort dekaler från min nya Hyundai i sammband med ditec behandling,
och om man är petig som jag så blev jag inte glad. :( av resultatet
Men på lite håll och skit på bakluckan så syns det inte. :shock:
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

6
En hårfön är annars ett gammalt beprövat trick.

Sen är det som Cooper säger, en viss nyansskillnad kan det ju bli. Fast hitils har jag aldrig misslyckats med att eliminera det med polermaskinen.
Förra året polerade jag en röd oxiderad Volvo 850. Bilen hade ett sånt där S-märke på bakluckan som ägaren ville ha bort. Lacken var väldigt mycket rödare än resten av bilen när märket kom bort :shock: Men när den var färdigpolerad syntes inte ett smack av nån nyansskillnad. Så, man ska inte vara alltför orolig att det går att få bort den skillnad som blir.
Men, alla lacker är såklart olika..
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: dekaler

7
starre skrev:Om man skulle ta bort original dekalerna bak på bilen, är det någon som vet om det är jobbigt, mycket "skit" som sitter under (lim m.m)
Har köpt sån dekalbort spray, undrar om det räcker.

tacksam för svar
Vilka "dekaler" menar du? Av "bilnasarn" aplicerade så ok.
Men inte tusan ska du väl pilla bort original-emblemen? :shock:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

8
Jaha, jag trodde också att det gällde klistermärken, inte emblem.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

10
starre skrev:Jo Jo.....emblemen ska bort, finns snyggare att köpa.
-Nu blev jag nyfiken! :D
Lite förhandsinfo kanske?
Eller håller du oss på halster tills det är aplicerat,dekorerat och klart? :roll:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

12
:D Tror inte det kommer några bilder.Tror att kocken(Starre) är ute och cyklar! :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

13
starre skrev:Jo Jo.....emblemen ska bort, finns snyggare att köpa.
Tack för tippsen.

Ha en trevlig helg allihopa :D
Och än har du inte beställt några Club Hyundai SUV Sweden-dekaler av mig. Finns det några snyggare, jag bara frågar? :wink: :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision