Annons
Annons

2
Det tror jag funkar jättebra, som sagt ingen stress att byta till våren eller så. Jag har kört hela vinter och sommaren på mina. Dom går faktiskt tystare än sommardäcken, men dom slits ju lite mer än sommardäck. bensinförbrukningen är iaf samma. Blir bra!
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

Re: Däck!

3
Johan77 skrev:Hej på er alla glada santa fe ägare!!!!! :D :D :D :D
Det blev cooper däck friktion 225-70-16 hoppas det funkar bra :roll:
Tycker de är lite luriga, då det är ett dubbdäck utan dubb mao ej friktion.

Fungerar de verkligen på is?

Re: Däck!

5
brodeur skrev:
Johan77 skrev:Hej på er alla glada santa fe ägare!!!!! :D :D :D :D
Det blev cooper däck friktion 225-70-16 hoppas det funkar bra :roll:
Tycker de är lite luriga, då det är ett dubbdäck utan dubb mao ej friktion.

Fungerar de verkligen på is?
Cooper Discoverer M+S är faktiskt ett riktigt djupsajpat friktionsdäck med dubbhål för den som vill åka på järnspik.

Det är faktiskt något av det bästa man kan sko Santan med - för en rimlig peng dessutom!

Funkar utmärkt även på is som odubbat, och är suveränt på snö.
Går att plocka grymma mil ur det - lagt 12.000 mil ++ på en omgång, men funkar inte som vinterdäck under 5 mm mönsterdjup.

Nackdelar;
Aningens ormigt på asfalt i början av livslängden - 14 mm mönsterdjup på mina 225 / 75 x 16

Aningens tungdrivet - det handlar om ett förminskat lastbilsdäck - inget förstorat lastbilsdäck.


Kan varmt rekommenderas!
Kuhmo Izen som importören rekommenderar ligger låångt efter i jämförelse!


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

Re: Däck!

6
Swedefe skrev:
brodeur skrev: ...
Kuhmo Izen som importören rekommenderar ligger låångt efter i jämförelse!


Swedefe
Tackolov så är det bara en säsong kvar på mina Kumho salsgolvsvinterdäck :D. Lyckligtvis har det äntligen dykt upp fler leverantörer av vinterdäck för 225/70/16. Vill minnas att jag för ett år sedan kollade på Gislaved Nordfrost med ngn siffra och Hakka SUV eller möjligtvis Hakka vanliga. Cooper är slitstarka men i mitt tycke väl tungdrivna. Nu refererar jag inte till Cooper Discoverer M+S, utan en tidigare däcksmodell som jag inte kommer ihåg beteckningen på. Det finns säkert ngn tråd om just det däcket oxå.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: Däck!

7
Swedefe skrev: Cooper Discoverer M+S är faktiskt ett riktigt djupsajpat friktionsdäck med dubbhål för den som vill åka på järnspik.

Det är faktiskt något av det bästa man kan sko Santan med - för en rimlig peng dessutom!

Swedefe
Håller med...! :D :D :D
Bild
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"