Annons

Hur byter jag lampan till bakljuset?

1
Hej!
Jag har nyss blivit en stolt ägare av en Santa Fé -04 2,4 GLS! Efter hemfärden märkte jag att vänster bakljus inte fungerar! Jag har köpt en ny lampa och lossade dom 2 skruvarna till bakljuset för att försöka byta ut lampan! men den verkar sitta fast i karossen! jag vågar inte bara rycka loss den! eller är det just så man ska göra?

/Mvh
Magnus
Annons

2
Hejåvälkommen till forumet!

För att ta bort baklyktan så måste du dra rakt till vänster alt. till höger (sett bakifrån). Det sitter nämligen piggar som håller glaset/plasten på plats. Ta tag i lyktan och småvicka på den samtidigt som du drar den rakt ut.
Lycka till!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, 2l8!:D :D
Grattis till en fin bil! :D :D
Är övertygad om att du kommer att vara helnöjd framöver!
Glöm inte heller att kika på de "dolda" sidorna; "Funderingar...", "Bilarkivet" m m!
Välkommen! :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Skäreläjan skrev:Hej och mycket välkommen till Forumet, 2l8!:D :D
Grattis till en fin bil! :D :D
Är övertygad om att du kommer att vara helnöjd framöver!
Glöm inte heller att kika på de "dolda" sidorna; "Funderingar...", "Bilarkivet" m m!
Välkommen! :D
Tack!!
Nu efter 1 vecka i santa fé´n så njuter jag mer och mer....helt underbar bil! lättkörd och ganska pigg tycker jag! Skapligt gött ljud i 2,4 motorn! det trodde jag inte! hade en -99ans Passat TDI Variant innan! jag tycker santan känns mycket piggare!
Komforten är hur bra som helst!
Något jag gillade var domkraften! mycket lättare att byta hjul på santan än passaten!

/Mvh
Magnus

6
2l8 skrev: Något jag gillade var domkraften! mycket lättare att byta hjul på santan än passaten!
/Mvh
Magnus
Dock är placeringen på SM lite obetänkt, med skuffen full av brôte...! :roll:
Men det grejade de fint på CM:en! Numera ligger den längst akterut, vid tröskeln! :D :D

(PS: Vad är det du kommit för sent till...? :? Jag utläser ditt "nick" till "too late"...? :? )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Skäreläjan skrev:
(PS: Vad är det du kommit för sent till...? :? Jag utläser ditt "nick" till "too late"...? :? )
Fortsätter på "nick" temat.
Min gissning är att det har med musik att göra, eller hur 2l8 :?:
Hälsningar Salle

Kia Sportage-12, 2.0 Crdi, 184hk, A6, Orange
FD i30 1.6 Crdi M5 Kombi -09
FD Santa Fé CM V6 A4 C5 Titanium Blue -07
FD Atos Prime WorldCup, Tweety Gul, 58Hk -02

8
:roll: Nu har jag klurat och klurat.(vet att det var en gåta till Läjan,men jag kunde inte låta bli.)
Jag går bet.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

9
SantaSalle skrev:
Skäreläjan skrev:
(PS: Vad är det du kommit för sent till...? :? Jag utläser ditt "nick" till "too late"...? :? )
Fortsätter på "nick" temat.
Min gissning är att det har med musik att göra, eller hur 2l8 :?:
Jäklar nu avslöjade du mig:)....Närå....nicket har hängt med många år från när jag spelade mycket skjutapangaspel på nätet :)
Sånt där som har hängt med bara:)