Hej !
Jag har precis gjort en 6000 mila service och då konstaterades att ABS kransarna på bägge framhjulen rostat sönder Har någon av er varit med om liknande
Annons
2
Tjenare Wissel!
Jo, problemet med rostande och i nåt enstaka fall, även spräckta kransar
är känt.Själv hann jag upptäcka "förfallet" i tid och underhåller dem med stålborste och Hammarlack
(smygreklam ).Funkar "so far".
Men problemet är känt och har penetrerats flitigt här på Forumet.
Testa Sök : Använd sökord som "kuggkransar" o "ABS" så lär du få träff
på flera trådar.
Off topic: 6000mil på en SM?Vilken årsmodell?
I storstadsmiljö är lågmilare tyvärr ingen garanti för att rosten fått se
sig om efter andra objekt.Vinteravställning så...ok.Men annars samma
dilemma som sina bröder som får slita ont.
Petroff
Jo, problemet med rostande och i nåt enstaka fall, även spräckta kransar
är känt.Själv hann jag upptäcka "förfallet" i tid och underhåller dem med stålborste och Hammarlack
(smygreklam ).Funkar "so far".
Men problemet är känt och har penetrerats flitigt här på Forumet.
Testa Sök : Använd sökord som "kuggkransar" o "ABS" så lär du få träff
på flera trådar.
Off topic: 6000mil på en SM?Vilken årsmodell?
I storstadsmiljö är lågmilare tyvärr ingen garanti för att rosten fått se
sig om efter andra objekt.Vinteravställning så...ok.Men annars samma
dilemma som sina bröder som får slita ont.
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
ABS kransar
3Tjenare själv Petroff !
Du är en klippa på forumet det är då säkert....
Tack för tipset med Hammarlack, jag kommer att göra det direkt nu när kransarna är nya.
Min bil är en 04 Challenge (vad det nu står för )
Hälsningar
Wissel
Du är en klippa på forumet det är då säkert....
Tack för tipset med Hammarlack, jag kommer att göra det direkt nu när kransarna är nya.
Min bil är en 04 Challenge (vad det nu står för )
Hälsningar
Wissel
5
Hej polar´n.
Har du möjlighet att komma åt en högtryckstvätt så här års så testa
att blås rent kransarna.Fullt rattutslag så kommer man åt dem utan
att behöva hissa bilen eller demontera hjulen.
Till våren sedan så se tidigare tips i tråden.
Petroff
Har du möjlighet att komma åt en högtryckstvätt så här års så testa
att blås rent kransarna.Fullt rattutslag så kommer man åt dem utan
att behöva hissa bilen eller demontera hjulen.
Till våren sedan så se tidigare tips i tråden.
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Vanligt!
6Måste tyvärr säga att det där med spräckta kransar är extremt vanligt på just santa fe! Alla Santa som vi servar på jobbet har någon gång varit tvungna att byta! Det tråkiga är att det inte funnits lösa kransar tidigare och då blev det DYRA drivaxlar istället! Men nu finns det lösa kransar att köpa som inte är allt för svåra att byta om inte Splinsen i navet rostat fast !
Re: Vanligt!
7Härligt att höra. Kollade mina kransar idag och fram såg de väldigt bra ut, men bak var det lite rost på. Dom verkade inte lätta att komma åt direkt, men å andra sidan tittade jag bara med bilen upplyft utan demontering av hjulensvartafaran skrev:Måste tyvärr säga att det där med spräckta kransar är extremt vanligt på just santa fe! Alla Santa som vi servar på jobbet har någon gång varit tvungna att byta! Det tråkiga är att det inte funnits lösa kransar tidigare och då blev det DYRA drivaxlar istället! Men nu finns det lösa kransar att köpa som inte är allt för svåra att byta om inte Splinsen i navet rostat fast !
Hälsningar opticrob
Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!
Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!