Annons

Underbar bil!!!!!!

1
Har nu haft det stora nöjet att äga en santa fe 01 V6 GLS i en månad har bl a dragit hästtransport med tung nordsvensk kändes knappt även varit i norrland på semester med sambo 3 barn och packning inga problem där heller kort sagt är HELNÖJD!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D
Annons

2
:D :D :D
Det var roligt att höra, Johan!
Välkommen även du till "nöjda gänget"...! :D :D :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Gôtt att det kommer lite SM åkare med 6 pipiga spisar till forumet igen.
Kul att Du är nöjd, jag kan bara instämma, fast jag har inte någon nordvensk att släpa runt på.
Men vi låg nog på 1,4 i snitt med "lillvagnen" (1110 kg husvagn) på vår 210mila tripp runt mellansverige. Då körde vi mestadels på "drive" och bilen låg och puttrade på 1900-2000 rpm på fyran (ca 85 km/h enligt Garminen).

Min har gått 12000 mestadels problemfria mil. Bara generatorn och frontbågen som gått sönder. Har precis före semsetern bytt däck för första gången. Jag ökade storlek litegrann till 235/70, och jag tycker att det gjorde gott för bilens komfort,+ att felvisningen på hastighetsmätaren minskade från 10km/ till 3-4 km/h.

Välkommen Johan77!
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

4
Jag har kört drygt 160000km som enda ägare...generatorn+ett löphjul för motorns drivrem(heter det så) har gått sönder- men annars fungerar det mesta.(nåja..). vad tycker ni kan vara rimligt i rep.kostnader per år?
Bensinförbrukning 1 liter pr10km eller strax däröver.
När du bytt däck- blev det tystare jämfört med originalen? Jag tycker Hancook däcken bullrar lite väl mycket..
Nu när allt ska vara miljöriktigt- hur är det med etanol till en V6:a- tål den sånt, eller kan man konvertera?
Just nu blinkar min abs-bromslampa till då och då så jag förmodar att jag snart bör byta den alltför lättrostade kuggpumpkransen
Sommarhälsningar från en nöjd LarsGöran
Lars Göran Wärn

5
Kan bara stämma in i hyllningskören, hämtade min igår och det var en ljuvlig hemfärd på 11 mil. Frugan tjatade och ville köra så jag lämnade motvilligt över ratten sista 3 milen :-)......
Ägare av
Santa Fe V6 GLS -05 Excl Platina Silver

6
Gratulerar till bilen, Atap, och mycket välkommen till Forumet också! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
När du bytt däck- blev det tystare jämfört med originalen?
Ja, nog tycker jag att det inte dånar lika mycket om däcken längre.
Just nu blinkar min abs-bromslampa till då och då så jag förmodar att jag snart bör byta den alltför lättrostade kuggpumpkransen
Även min abs lampa har blinkat till lite sporadiskt sista tiden, men jag satte det i samband med däckbytet, att verkstan "tjongat till" någon av givarna litegrann.
Får nog kolla upp det lite mer noga.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

8
Skäreläjan skrev:Gratulerar till bilen, Atap, och mycket välkommen till Forumet också! :D :D
Tack :-)
Ägare av
Santa Fe V6 GLS -05 Excl Platina Silver