Annons

Baslåda montering.

1
Misslyckades idag kapitalt med att montera en baslåda i min santa, gick bara inte att hitta en genomföring och hade ingen större lust att borra i torpeden. Skruva loss det mesta i panelväg men hitta inget. Nån som vet med säkerhet hur man ska bete sig?
Annons

3
Hej! Mitt första inlägg här på forumet! Jag kan ju säga som så att förr i tiden var den värsta bil jag någonsin dragit lågnivå och strömkabel i Saab 900. Men efter att ha installerat steget i min Santa fe så ligger den på ohotad första plats:p Jag gjorde som så att jag drog strömkabeln från batteriet till något hål som satt i överkant på torpedväggen rakt framför ratten. Sedan fick jag dra kabeln framifrån sett kabeln åt höger (misstänker att det är någon slags dräneringsränna) och sedan kommer kabeln ut bakom plåten strax bakom hjulhuset. För att sedan få tag på kabeln så fick jag öppna förardörren så att jag kom in bakom plåten. Nästa fick jag ta loss ljuddämparmattan som sitter nere vid pedalerna och där sitter en fin rund liten gummeplopp som jag tog loss och sedan drog jag in strömkabeln där. Sedan var det bara att skruva loss dörrlister och klädsel och dra kabeln raka vägen till steget:D Låter nog svårare är vad det är. Vet man bara vart hålen leder till så är det nemas problemas, första gången jag drog kabeln så tog det mig ca: 1½h, andra gången gick det på under en 20min. Oavsett hur du väljer att dra kabeln så lycka till!

Mvh
Martin

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, martin_enn! :D :D
Som du säkert märkt, kan man här få alla möjliga tips!
Och jag måste ju säga, att du inleder mycket bra! :D :D :wink: :wink:
Välkommen i gänget, Martin! :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"