Ni som dragit ström kabel till steget villken väg har ni kommit in i bilen??
Sicka billder om ni har dett skulle uppskattas!!!!!
Annons
2
Jag drog en kabel till mitt steg för någon månad sedan fast till en SM.
Det finns ju flera ingångar genom brandväggen som det säkert finns nån plats i en genomförning att dra den nya kabeln igenom, tex nere vid pedalerna.
Jag borrade ett nytt hål på höger sida under handskfacket, drog bara undan mattan och kollade noga var det kommer ut i motorrummet. Satte självklart dit en genomförning också.
Kvajla inte ihop, eller dra nivåkablen ihopa med strömkablen bara..
Vore kul och veta vad du ska sätta dit för prylar? Baslåda, effekt, vilket märke, mm.
Det finns ju flera ingångar genom brandväggen som det säkert finns nån plats i en genomförning att dra den nya kabeln igenom, tex nere vid pedalerna.
Jag borrade ett nytt hål på höger sida under handskfacket, drog bara undan mattan och kollade noga var det kommer ut i motorrummet. Satte självklart dit en genomförning också.
Kvajla inte ihop, eller dra nivåkablen ihopa med strömkablen bara..
Vore kul och veta vad du ska sätta dit för prylar? Baslåda, effekt, vilket märke, mm.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05
Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo S70
Yamaha R1 -2011
Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;
3
Jag skall ha dit en 10" bas .
Fast steget skall jag ha under framsätet så jag kan flytta runt basen där bak äfftersom jag har en 7 sittsig .
I dörrarna har jag infinity både fram och bak och till radio har jag en Clarion 2Din.
Ljudet är underbart
skall bli gått och få dit en bas för lite extra kräm 
Fast steget skall jag ha under framsätet så jag kan flytta runt basen där bak äfftersom jag har en 7 sittsig .
I dörrarna har jag infinity både fram och bak och till radio har jag en Clarion 2Din.
Ljudet är underbart
Santa Fe 2,2 CRDi Comfort 7 A6 silver -10
Det dåliga ljudet
4Intressant detta med ljudet. Ni som kan detta med ljud: Är det inte väldigt dåligt ljud i originalutförande på santorna? Och beror det på dåliga originalhögtalare, eller är även originalstereon kass.
Som nämnts i andra forum är jag absolut ingen ljudkonnässör, och nöjer mig med vad som är originalmomterat i Volvo, Ford och liknande, men jag är väldigt besviken på Santan. Tycker att ljudet låter som någon Philipsbandspelare från 70-talet ärligt talat.
Om man har originalstereon, tror ni att det räcker med att byta ut dörrhögtalarna mot andra element, eller krävs det mer?
Sukken
Som nämnts i andra forum är jag absolut ingen ljudkonnässör, och nöjer mig med vad som är originalmomterat i Volvo, Ford och liknande, men jag är väldigt besviken på Santan. Tycker att ljudet låter som någon Philipsbandspelare från 70-talet ärligt talat.
Om man har originalstereon, tror ni att det räcker med att byta ut dörrhögtalarna mot andra element, eller krävs det mer?
Sukken
5
Jag tycker de sex originalhögtalarna är alldeles utmärkta; Med den Clarion-CD-spelaren som jag har monterad låter det förträffligt i mina öron, och jag vågar säga att jag är ganska kräsen...!

181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
7
Vet inte vad som sitter orginal i en CM. Vet inte heller något om orginalstereon i SM. Tror inte ens en radio ingick i nyköpet ens. I min satt det nån eftermonterad Clarion, den sitter nu i Golfen.
Men högtalarna som satt orginal i min 04 åkte på tippen med en gång. De var faktiskt sämre än sämst.
Diskanterna gjorde också sällskap med högtalarna till tippen.
Idag kan man faktiskt ganska billigt köpa ett Kit-system fram och sedan ett par hyffsat bra mid/koax. som baksystem.
Bak finns hur mycket plats som helst att få in 6.5" basar i orginaluttagen om man vill ha lite mera tyngd i basen.
Annars slår inget en fet subba som dunkar på med hårdrock en fin sommarkväll
Men högtalarna som satt orginal i min 04 åkte på tippen med en gång. De var faktiskt sämre än sämst.
Diskanterna gjorde också sällskap med högtalarna till tippen.
Idag kan man faktiskt ganska billigt köpa ett Kit-system fram och sedan ett par hyffsat bra mid/koax. som baksystem.
Bak finns hur mycket plats som helst att få in 6.5" basar i orginaluttagen om man vill ha lite mera tyngd i basen.
Annars slår inget en fet subba som dunkar på med hårdrock en fin sommarkväll
Mina fordon:
Volvo S70
Yamaha R1 -2011
Volvo S70
Yamaha R1 -2011
8
Det är inget större fel på orginal högtalarna men om man vill ha ut det lilla extra om man har en fin radio efftersom orginal radion är kass så skall man byta högtalarna.
Det är synd och köpa en finfin radio för några tusen och strunta i högtalarna.
Men om man skall byta något så skall man byta radion
Det är synd och köpa en finfin radio för några tusen och strunta i högtalarna.
Men om man skall byta något så skall man byta radion
9
Om man lättar på mattan bakom pedalerna så att man ser plåten, så ser man på ett ställe något som lliknar ett igensatt hål ca 8mm.
Borra där o kom rätt ut i motorrummet bredvid bromscylindern. Avsäkra vid batteriet. Mät gärna en gång eller två så att man inte sätter borren genom bromsservot.
Glöm inte att använda en sån där gummiring så att inte kabeln skavs upp mot plåten och kortsluts...Det är obra.
Kan posta en bild, men jag måste ta en bild först...
Drog sedan kabeln mitt i bilen till ett sk powerblock som monterades inuti den lilla lådan där man har verktygen. Därifrån är det lätt att sprida elen till det man vill ha och lätt att ansluta/ta bort när man behöver lastutrymmet.
Borra där o kom rätt ut i motorrummet bredvid bromscylindern. Avsäkra vid batteriet. Mät gärna en gång eller två så att man inte sätter borren genom bromsservot.
Glöm inte att använda en sån där gummiring så att inte kabeln skavs upp mot plåten och kortsluts...Det är obra.
Kan posta en bild, men jag måste ta en bild först...
Drog sedan kabeln mitt i bilen till ett sk powerblock som monterades inuti den lilla lådan där man har verktygen. Därifrån är det lätt att sprida elen till det man vill ha och lätt att ansluta/ta bort när man behöver lastutrymmet.
Senast redigerad av anders den 21 nov 2009, 20:09, redigerad totalt 1 gång.
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
10
Jag hittade en lucka till vänster om bromsen och det fanns en lucka i motor rummet så jag borrade ett hål där.
Jag hadde inte en sådan gummiring så jag lindade el tejp och fönster lim och steget skall ligga under förarstolen efftersom jag har 7 säten.
Blir idagarna klar med min baslåda den blir en kompackt 10" med mycket dunk.
Jag hadde inte en sådan gummiring så jag lindade el tejp och fönster lim och steget skall ligga under förarstolen efftersom jag har 7 säten.
Blir idagarna klar med min baslåda den blir en kompackt 10" med mycket dunk.
11
Ibland hackar hår(-d)disken till o plötsligt kommer man ihåg något man skulle gjort för länge sedan...
Bilder...

Bilder...

Anders 
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Bra att ha länkar:
Accent