Sida 8 av 8

Postat: 10 mar 2008, 15:27
av ClasseClas
petroff skrev:(Och nej,jag är inte bakis.Inte ens om jag tänker efter! :lol: )

Petroff :wink:
:lol: :lol: Då är vi två 2 nyktra tjurgubbar typ... :wink: :roll:

Postat: 10 mar 2008, 15:36
av petroff
ClasseClas skrev:
petroff skrev:(Och nej,jag är inte bakis.Inte ens om jag tänker efter! :lol: )

Petroff :wink:
:lol: :lol: Då är vi två 2 nyktra tjurgubbar typ... :wink: :roll:
-Och långa, men inte långsinta! :lol: :lol: :lol:

Petroff :wink:

Postat: 17 mar 2008, 15:54
av Chirre
Då var äntligen fälgarna beställda. Får dem i början av april.
Bild

Postat: 17 mar 2008, 16:00
av opticrob
Tja,duger väl typ.....

Nä. Kortsagt sk-tsnygga :!: 18 tum eller mer? Ser iaf ut som dom passar en som gillar att putsa :D Vad ska du klä dom med?

Postat: 17 mar 2008, 16:45
av Chirre
opticrob skrev:Tja,duger väl typ.....

Nä. Kortsagt sk-tsnygga :!: 18 tum eller mer? Ser iaf ut som dom passar en som gillar att putsa :D Vad ska du klä dom med?
Nej, dessa blir i orginalsize.
Som jag skrev tidigare nånstans: Vid ytterst få tillfällen låter jag funktion gå före utseende.
Dessutom är däcken som nya så det kändes lite onödigt att köpa nya bara för att gå upp ett par tum på fälgarna.

Dessa är inte några dyra fälgar precis. Hade jag velat ha med kvalité så hade jag beställt från USA.

Postat: 17 mar 2008, 17:57
av Skäreläjan
OJ, vilka snygga fälgar! :shock: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Men... Nåja, är det nån som kan polering så är det du, Chirre...! :D :D

Postat: 17 mar 2008, 18:13
av ClasseClas
Härligt!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: 18 mar 2008, 00:26
av ClasseClas
Chirre, jag hoppas att du uppfinner ngn bra lösning för att permanent fixa de utråkiga bromsskivorna bak. Vad jag har märkt är att de blir duktigt rostiga vartefter utom just på slitytan. Det ser för tråkigt ut tycker jag. Att stålborsta med borrmaskin eller Dremel gör ju ingen större nytta annat än vid putstillfället.

Postat: 18 mar 2008, 09:22
av Chirre
Har redan tänkt på det du nämner Classe. Själva skivan är nog inte mycket att göra något åt. Men trummorna måste såklart fixas till, som det är nu ser det för bedrövligt ut. Jag har lackat en del förut och tänkte testa med vanlig 2k svart lack. Tar bort dem, blästrar, grundar med en bra primer och sedan 2k.
Jag har Svf fälgar på nu så både trummor och skivor syns tydligt redan nu. Med kromfälgarna på kommer det inte att se snyggt ut utan att göra något åt det.

Kanske kan man fixa kanten på skivan med bromsokslack? Tror jag har sådan hemma sen då jag lackade bromsok på en hoj i Guld :shock:
Bling är aldrig fel 8)

Postat: 18 mar 2008, 11:14
av petroff
Det är nog bara värmebeständig färg (s.k hotpaint), som gäller på
bromsdetaljerna.Ev, att skölden inte blir så förskräckligt het.

Jag "maskade" av slitytan på skivorna och lackade resten.Alltså en bit
in på skivorna där beläggen inte ligger an.Även "kanten" fick färg på sig.
Inte världens bästa kvalitet på fotot.Ber om överseende.
Bild
Och här ett nytaget foto.Det var värt besväret.Lacken har klarat vintern
fantastiskt bra!
Bild
Petroff :wink:

Postat: 18 mar 2008, 11:35
av Chirre
Ja det kanske är dumt att chansa även om jag inte tror att bromsarna på en Svenssonbil blir så varma att inte 2k-lacken klarar det, tror inte det blir sa varmt in på själva trumman.
Men du har nog rätt, dumt att chansa när det finns värmetålig lack för ändamålet. Verkar lika bra att ta bromsoken också samtidigt, ska det vara ska det vara ordentligt.

Postat: 18 mar 2008, 11:39
av Chirre
Glömde fråga: Hur rengjorde du oken innan lack? När jag lackat ok till hojar har jag kört med paintstripper först.